افزایش ۲۴ درصدی عرضه محصولات پتروشیمی در نیمه نخست امسال

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رضا نوروززاده در حاشیه نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در جمع تولیدکنندگان و فعالان صنعت پتروشیمی درباره وضع بازار و تمهیدات اندیشیده شده برای بهبود شرایط کنونی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نقش حاکمیتی دارد و تنظیم بازار وظیفه ما نیست.
وی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی فقط تامین خوراک را بر‌عهده دارد که تاکنون به وظیفه خود عمل کرده و بازار در زمینه تامین مواد اولیه مشکلی ندارد.
وی ادامه داد: مشکل موجود بازار ناشی از مدیریت تقاضا و توزیع است که ما برای تنظیم بازار در کنار وزارت صنایع قرار گرفتیم و اعلام کردیم شرکت ملی صنایع پتروشیمی کنترل عرضه کف بازار را با ارائه فهرست اعداد و ارقام عرضه پارسال می‌تواند به‌دست گیرد.
نوروززاده گفت: با توجه به شرایط بازار، به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد دادیم فهرست تولیدکنندگانی که از ما مواد پتروشیمی می‌خرند پایش کند و فهرست سه ماه نخست سال ۹۶ را به عنوان مبنا قرار دهد و طبق خرید پارسال به آنها سهمیه تعلق گیرد.
وی افزود: همچنین برای برخی افراد که اعلام می‌کنند ما تازه به تولید رسیده‌ایم، یا این‌که ما پارسال از بازار خرید می‌کردیم پیشنهاد دادیم که با بازدید از کارخانه و تایید واحد تولیدی، به فهرست متقاضیان اضافه شوند یا براساس اظهارنامه مالیاتی خود محصول ارائه دهند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‎المللی ایران پلاست با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت و مشارکت شرکت‎هایی از ۱۵ کشور از صبح دیروز (دوشنبه) در تهران آغاز به کار کرد.
دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‎المللی ایران پلاست که نمایشگاه تخصصی صنعت پتروشیمی به شمار می رود، با شعار «رونق کسب و کار جهانی صنعت پلاستیک» برپا شده است.
نمایندگانی از ۱۵ کشور آلمان، ایتالیا، سوئیس، اتریش، قبرس، بلژیک، صربستان، تایلند، یونان، هند، هلند، ترکیه، چین، تایوان و کره جنوبی در این دوره از نمایشگاه مشارکت دارند.