افزایش ۲۵ درصدی تولید کنسانتره زغال طبس و البرز مرکزی

میزان تولید کنسانتره زغال سنگ شرکت های طبس و البرز مرکزی (وابسته به ایمیدرو) طی ۹ ماهه ۹۶، ۲۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت های زغال سنگ طبس و البرز مرکزی از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۵۱۰ هزار و ۵۴ تن کنسانتره زغال سنگ تولید کردند. این در حالی است که رقم تولید مدت مشابه سال گذشته، ۴۰۸ هزار و ۸۹۶ تن بود. از میزان تولید کنسانتره زغال سنگ امسال، ۴۳۰ هزار و ۳۲۵ تن توسط «شرکت زغال سنگ طبس» و ۷۹ هزار و ۷۲۹ تن از سوی «شرکت زغال سنگ البرز مرکزی» تولید شد.

همچنین شرکت های زغال سنگ طبس و البرز مرکزی طی ۹ ماهه امسال، یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۵۶۰ تن زغال سنگ استخراج کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۸۱ هزار و ۵۰۹ تن)، ۳ درصد رشد نشان می دهد. در این میان، شرکت طبس ۹۹۸ هزار و ۵۷۵ تن و شرکت البرز مرکزی ۱۱۴ هزار و ۹۸۵ تن استخراج کرد.

میزان ارسال کنسانتره زغال سنگ این شرکت ها به مشتریان طی مدت یاد شده نیز با ۲۱ درصد رشد، از ۴۱۹ هزار و ۹۹۴ تن مدت مشابه سال قبل به ۵۰۹ هزار و ۸۷۳ تن در ۹ ماهه امسال رسید. میزان ارسال کنسانتره شرکت های طبس و البرز مرکزی به ترتیب ۴۳۵ هزار و ۴۶۱ تن و ۷۴ هزار و ۴۱۲ تن بود.

بنا به این گزارش، شرکت های زغال سنگ طبس و البرز مرکزی طی ماه آذر جاری ۸۰ هزار و ۲۳۱ تن کنسانتره زغال سنگ «تولید»، ۹۶ هزار و ۹۴۰ تن ماده معدنی «استخراج» و ۶۲ هزار و ۷۱۹ تن کنسانتره «ارسال» کردند که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال ۹۵ به ترتیب ۶۰ درصد رشد، ۴۸ درصد کاهش و ۴۶ درصد رشد نشان می دهد.