افزایش ۵.۵ درصدی وزن و ۳.۱ درصدی ارزش صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی در ۷ ماهه امسال

میزان صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در ۷ ماهه امسال، از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۵.۵ درصد و ۳.۱ درصد افزایش یافت. در این مدت ۵.۴ میلیارد دلار محصول صادر و ۲.۴ میلیارد دلار محصول معدنی و صنایع معدنی وارد کشور شد.

به گزارش شاتا، از ابتدای فروردین تا پایان مهر، ۳۹ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۹۰۰ تن محصولات معدن و صنایع معدنی به ارزش ۵ میلیارد و ۴۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی ۵.۵ درصد و از نظر ارزشی ۳.۱ درصد رشد نشان می‌دهد.
عمده کشورهای مقصد صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی ایران به ترتیب شامل چین، عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، هند، کویت، بنگلادش، پاکستان، عمان، قطر، تایلند، اندونزی، ایتالیا، ترکمنستان، تایوان، ترکیه، سومالی، روسیه و مصر بوده است.
همچنین در ۷ ماهه امسال، ۳ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۲۰۰ تن محصولات معدنی و صنایع معدنی به ارزش ۲ میلیارد و ۴۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار وارد شد که از نظر وزنی ۱۴.۳ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۴.۷ درصد افزایش نشان می دهد.
عمده کشورهای مقصد واردات محصولات معدن و صنایع معدنی ایران نیز شامل چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، کره جنوبی، سوئیس، آلمان، ایتالیا، روسیه، سوئد، بلژیک، اسپانیا، استرالیا، بلغارستان، قزاقستان، اندونزی، ژاپن و تایوان بوده است.