بانک ملی ایران حامی محیط‌ زیست کشور بانک ملی و سازمان حفاظت محیط زیست تفاهم نامه امضاء کردند

اخبار پولی مالی -تفاهمنامه همکاری بانک ملی ایران و سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حمایت از طرح های زیست محیطی به امضاء رسید.

به گزارش اخبار پولی مالی، تفاهمنامه همکاری بانک ملی ایران و سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حمایت از طرح های زیست محیطی با حضور محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی ایران و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امضا شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران در این مراسم با اشاره به آثار توسعه بانکداری الکترونیکی در حفاظت از محیط زیست گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان که طرح‌های مرتبط با محیط زیست و اقتصاد سبز ارایه کنند، از نظر تسهیلاتی حمایت می‌کنیم و بر این باوریم که در تمام طرح‌های اقتصادی، موضوع محیط زیست باید در اولویت قرار گیرد. وی با اشاره به سابقه طولانی همکاری بانک ملی ایران با سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بانک ملی ایران به خوبی موضوع اهمیت حفاظت از محیط زیست را درک کرده و در راستای نگهداری و حفاظت از محیط زیست اقداماتی را آغاز کرده‌ایم و معتقدیم حفاظت از محیط زیست تنها وظیفه سازمان حفاظت از محیط زیست نمی‌باشد بلکه این مسئولیت بر عهده همه نهادها و سازمان‌ها قرار دارد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه دستورالعمل جایگزینی انرژی‌های نو در ساختمان‌های بانک ملی ایران صادر شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد خدمات بانکی توسط بانک ملی ایران به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود که این امر صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و کاهش مصرف انرژی را به دنبال دارد. طی ۲ سال اخیر نیز تلاش کرده‌ایم تا با جایگزینی انرژی‌های نوین از میزان آلایندگی‌ها کم شود و امروز نیز در قالب تفاهمنامه همکاری با سازمان محیط زیست می‌کوشیم تا بیش از گذشته در جهت حفاظت از محیط زیست گام برداریم.
وی با تاکید بر اینکه توسعه بانکداری الکترونیکی باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از اتلاف انرژی خواهد شد، اذعان داشت: پرداخت تسهیلات به طرح‌های با رویکرد اقتصاد سبز از اولویت‌های بانک ملی ایران است و در قالب تفاهمنامه با سازمان محیط زیست نیز از پروژه‌هایی که از سوی این سازمان جهت دریافت تسهیلات معرفی شوند، حمایت خواهیم کرد.
ابتکار نیز در سخنان خود ضمن تقدیر از اهتمام و توجه مدیران بانک ملی ایران نسبت به سالم‌سازی محیط زیست، اظهار داشت: بانک ملی ایران همواره در جهت بهبود وضعیت محیط زیست قدم برداشته است. وی افزود: در دولت یازدهم با تاکیداتی که ریاست محترم جمهور بر حفظ و سالم‌سازی محیط زیست داشته است، سیستم بانکی و بخصوص بانک ملی ایران تاکنون همکاری خوبی را با این سازمان در جهت تحقق این مهم داشته است.
ابتکار ادامه داد: در واقع هر قدر نظام بانکی به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد، این مهم نهادینه شده و همگان پی به اهمیت ویژه آن می‌برند و درمی‌یابند که رسیدگی به محیط زیست به چه میزان حیاتی و با اهمیت است. در واقع این یک رویکرد بسیار مهم است که امروز نظام بانکی ما و بخصوص بانک ملی ایران به آن ورود کرده‌اند.
در همین مراسم، تفاهم‌نامه فیمابین بانک ملی ایران و سازمان حفاظت محیط زیست به امضای برات کریمی عضو هیأت مدیره این بانک و محمد مجابی معاون پارلمانی سازمان حفاظت محیط زیست رسیده و جهت آغاز و گسترش همکاری‌ها مبادله گردید.
حمایت از محیط بانان به عنوان اولین بانک حامی محیط بانان در کشور،حمایت از طرح های اصلاح الگوی تولید در بخش های مختلف اقتصادی ، بهینه سازی الگوی مصرف آب،منابع و انرژی بویژه ترویج مواد سوختی سازگار با محیط زیست و حمایت از طرح های توسعه حمل و نقل عمومی سبز و غیر فسیلی از جمله بندهای این تفاهمنامه همکاری است.
بر همین اساس بانک ملی ایران با صندوق ملی محیط زیست نیز همکاری‌های نزدیکی را آغاز کرده و به عنوان اولین «بانک حامی محیط‌ زیست» معرفی خواهد شد.