بخش معدن دچار ضعف مدیریتی است

تهران- ایرنا- رئیس خانه معدن ایران در سومین روز از هفته معدن در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: باید بپذیریم در بخش معدن ضعف مدیریتی داریم، درحالی که سهم بخش معدن از ارزش صادرات غیرنفتی کشور در سال ۹۴ بیش از ۲۰ درصد اعلام شد و این امر نقش اثرگذار معادن را در این عرصه نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدرضا بهرامن» امروز(دوشنبه) افزود: تعریف از گذشته بس است؛ امروز باید کالبد شکافی کرد که نقش مدیریت در معادن کشور کجاست؟ چه میزان منشا اثر و حرکت روبه جلو این بخش بوده اند.
بهرامن افزود: کشورهای معدنی جهان از جمله لهستان و آلمان، پایه و اساس برنامه های خود را روی بخش معدن تمرکز کرده اند و ما امروز با ارایه برخی آمارها به این مساله دلخوشیم که چه مقدار مواد معدنی در کشور کشف شده، چه میزان از ذخایر جهانی را داریم و داده های دیگری در این رابطه، اما هیچگونه تحرکی مشاهده نمی شود.
وی به حضور شماری از جوانان و دانشجویان دانشکده معدن و متالورژی دانشگاه امیرکبیر در این همایش اشاره کرد و گفت: برای این جوانان چه اقداماتی از سوی مسئولان انجام شده که ایجاد امیدواری کند؛ این موضوع باید مطالبه جوانان از دست اندرکاران بخش معادن کشور باشد.
بهرامن اظهار داشت: مسئولان ذیربط باید به فعالان بخش معدن پاسخ دهند چه اقدامی انجام داده اند و جوانان از چه فرصتی برخوردارند که توانمندی و قابلیت های خود در این بخش را نشان دهند.
رئیس خانه معدن ایران به نامگذاری امسال به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اشاره کرد و افزود: باید دید این مهم در بخش معدن با چه ابزاری قابلیت اجرایی می یابد؛ نقش سازمان های توسعه ای به عنوان تامین کننده زیرساخت ها در این زمینه تاکنون چطور بوده و مجلس شورای اسلامی تاکنون چه میزان بستر حرکت سازمان های توسعه ای را فراهم ساخته است؟