اجرای ۷۴ طرح اکتشافی در مناطق مختلف کشور

رییس هیات عامل ایمیدرو از اجرای ۷۴ طرح اکتشافی در سراسر کشور توسط این سازمان خبر داد.

کرباسیان تصریح کرد: این تعداد پروژه اکتشافی در فازهای اکتشاف عمومی، تفصیلی و تکمیلی در مناطق مختلف کشور انجام شده است.
وی با بیان اینکه در طرح اکتشاف تکمیلی طلای زرشوران ۵۰ درصد به ذخایر این معدن اضافه شده است گفت: طرح های اکتشافی بر روی مواد معدنی مختلف نظیر آهن، زغالسنگ، پلی متال، طلا، مس، آنتیموان، سرب و روی، کرومیت، تیتان، نیکل، مولیبدن، باریت، فسفات، بوکسیت، شورابه ها ( پتاس، منیزیم، لیتیم و …) صورت می گیرد.
به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، در سال گذشته اجرای عملیات فازهای شناسایی و پی جویی اکتشاف در ۲۰ استان شامل ۲۵ پهنه و بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع گستره کشور انجام شد.
وی درباره جزئیات برنامه اکتشاف اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ محدوده امید بخش جدید معدنی در برخی از پهنه های کشور شناسایی شده که شامل ۷۶ محدوده امیدبخش در پهنه سنگان خراسان رضوی ، ۲۸ محدوده امید بخش در نوار مرزی سیستان و بلوچستان، ۱۲ محدوده امید بخش در سراوان در استان سیستان و بلوچستان، ۱۶ محدوده امید بخش در نوار مرزی خراسان جنوبی، ۱۰۰ محدوده امیدبخش در پهنه آباده جازموریان، ۶۰ محدوده امید بخش در پهنه مرکز ایران و ۱۰ محدوده امید بخش در استان اردبیل است.
کرباسیان به برنامه های سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: ایمیدرو در سال ۹۵ نیز ادامه فعالیت های اکتشافی را مطابق سال های ۹۳ و ۹۴ همراه با جذب شریک بخش خصوصی در دستور کار خود دارد، به گونه ای که باید تعدادی از طرح ها را به اتمام برساند.
وی خاطر نشان کرد: با ادامه فعالیت های اکتشافی،‌ پهنه ها و مناطق جدید امید بخشی به ۷۴ منطقه فوق افزوده خواهد شد که این طرح ها در نهایت به گواهی کشف و صدور پروانه بهره برداری منتهی می شود.