تحلیل و افزایش سرعت اکتشافات، اولویت همکاری‌ با آلمان‌ها

معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: درحال‌حاضر کشورهای زیادی با فناوری‌های روز علاوه بر افزایش سرعت و عمق اکتشافات به آنالیز اطلاعات در هنگام حفاری می‌پردازند، از این رو ایران با کشور آلمان تفاهمنامه برای افزایش همکاری در بخش اکتشافاف و فرآوری منعقد کرده است.
بهروز برنا با تاکید بر اینکه بهینه‌سازی اکتشاف رویکرد سازمان زمین شناسی است، اظهار کرد: برای دستیابی به اطلاعات دقیق در هنگام حفاری نیازمند تجهیزاتی هستیم که درحال‌حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته معدنی از آنها استفاده می‌شود.
او افزود: از آنجایی که کشور آلمان در بخش اکتشافات دارای دانش فنی بالایی است برای همکاری با ایران انتخاب شده و در دو بخش فرآوری و اکتشافات با ایران تفاهمنامه‌های امضا کرده است، زیرا آنها در حفاری‌های خود ضمن اینکه می‌توانند با سرعت بیشتر حفاری انجام دهند اطلاعاتی را پردازش می‌کنند که اپراتور می‌تواند به اطلاعات دقیق تری برای شناسایی مواد معدنی استفاده کند.
برنا با بیان اینکه آلمانی‌ها در بخش‌های از فرآوری مواد معدنی از ظرفیت‌های بالایی برخوردارند، تصریح کرد: این کشور هم‌اکنون در فرآوری پتاس به دانش فنی بالایی دست یافته و می‌تواند در استخراج و فرآوری ذخایر این ماده معدنی با ایران همکاری‌های خوبی داشته باشد از این رو سازمان ایمیدرو می‌تواند با رویکرد اجرای پروژه‌های مشترک علاوه بر عملیاتی کردن پروژه‌ها در ارتقای دانش فنی داخلی نیز گام بردارد.
او با اشاره به اینکه نوع همکاری‌ها در بخش معدن باید متنوع و گسترده باشد، افزود: در ایران تنوع بالایی از مواد معدنی وجود دارد و کشورهای خارجی نیز در تمام مواد معدنی توانمند نیستند از این رو باید همکارهای بین‌المللی براساس توانمندی آنها و پروژه‌هایی که در کشور خود انجام داده و توانسته‌اند به دانش فنی خوبی دست یابند صورت گیرد.

برچسب ها