توسعه معادن بدون توجه به منابع آبی ممنوع است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: اجازه بهره برداری از معادن بدون تامین آب مورد نیاز به هیچ عنوان داده نمی‌شود و هر نوع توسعه‌ای باید با توجه به منابع آبی منطقه برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در پنجمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: در فرآوری مواد معدنی در مناطق کم‌آب باید توجه داشت که منابع آبی بسیار گران قیمت است و با تدبیر اختصاص داده شود و صرفه اقتصادی لحاظ گردد.

وی با اشاره به طرح های جهش تولید استان سمنان بیان کرد: روند تکمیل این طرح ها در استان طی زمانبندی مشخص تسریع شود.

استاندار سمنان گفت: تکمیل پروژه های جهش تولید استان و تسریع در روند اجرایی آن امری بسیار مهم است که باید طی یک زمانبندی مشخص صورت گیرد، مواردی از پروژه ها که با مشکلاتی برای ادامه روند احداث و رسیدن به مرحله بهره برداری مواجه هستند، بررسی و طی یک زمانبندی ۲ ماهه تعیین تکلیف شوند و در صورت حل نشدن مسائل موجود در زمان مقرر، از فهرست طرح ها حذف شوند.
آشناگر تاکید کرد: هیچ تفاوتی در انتخاب طرح ها در بین شهرستان ها وجود ندارد و بر اساس اولویت هایی که در سطح استان موجود است، تخصیص پروژه ها انجام می شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه در بحث تامین اعتبارات پیگیری های لازم به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان به صورت طبیعی و ذاتی باید در جهت تامین و جذب اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های جهش تولید استان گام بردارند و ضمن پیگیری مجدانه، با یک رویکرد مناسب در جهت رفع مشکلات حرکت کنند تا شاهد تکمیل این طرح ها و بهره برداری از آن ها در آینده باشیم.

استان سمنان ۲۸ طرح جهش تولید دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان هم دراین نشست گفت: ۲۸ طرح در حوزه های مختلف در قالب طرح های جهش تولید استان در دستور کار قرار دارد و مباحث مرتبط و پیگیری ها در حال انجام است.

نادر مالکی تاکید کرد: برخی از پروژه ها که با مشکلات و موانعی روبرو هستند معرفی و دستگاه های متولی توضیحات لازم را ارائه دهند.

وی ادامه داد: بررسی و رسیدگی به موانع و مشکلات برخی از پروژه های زیربنایی استان سمنان انجام و دستورات لازم صادر شد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان یادآور شد: وظیفه مدیران دستگاه های اجرایی استان، تامین اعتبار و پیگیری برای جذب آن است که باید مستمر و به صورت ویژه مورد توجه قرار داشته باشد.