دنبال آمارسازی در بخش معدن نیستیم

اخبار خوش درباره اکتشافات پهنه‌های معدنی تا پایان امسال
گروه معادن – معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از بعد از اجرای برجام تاکنون هیچ سرمایه‌گذاری خارجی قطعی در بخش معدن که منجر به اخذ پروانه بهره‌برداری توسط شرکت‌های خارجی شود، انجام نشده است.
به گزارش خبرنگار ماین نیوز، جعفر سرقینی صبح امروز در نشستی خبری در وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش معدن زمانبر است اما در بخش صنایع معدنی تفاهمات خوبی با شرکت‌های خارجی صورت گرفته است.

وی گفت: در طول عمر دولت یازدهم تاکنون ۲۵۰ هزار کیلومتر خطی کار ژئوفیزیک هوایی انجام شده که بیشتر از کل کار انجام شده در این زمینه در دولت‌های گذشته است.

سرقینی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال اخبار خوبی درباره نتایج اکتشافات انجام شده در پهنه‌های معدنی منتشر خواهیم کرد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ماین نیوز درباره اینکه آیا وعده حضور تشکل‌های تخصصی در جلسات مرتبط شورایعالی معادن عملی شد یا خیر؟ توضیح داد: بخش خصوصی هم‌اکنون دارای دو نماینده در شورایعالی معادن است و حتی از قوه قضاییه هم سهم بیشتری در این شورا دارد.

وی همچنین تاکید کرد: نه من و نه آقای وزیر دنبال کار کمی و ارائه آمار صرف نیستیم وگرنه اگر می‌خواستیم می‌توانستیم با حذف شرط بررسی صلاحیت بهره‌برداران آمار مربوط به صدور پروانه‌های بهره‌برداری را چند برابر کنیم.