رحمانی، متخصص برنامه ریزی مدیریت برای عبور از مشکلات است

تهران- ایرنا- رییس خانه معدن ایران گفت: «برنامه‌ریزی مدیریت» شاه کلید پیروزی در عرصه تنگاتنگ رقابت های اقتصادی کشورهاست که «رضا رحمانی» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، متخصص فن و در خدمت انجام موثر این نوع برنامه‌ریزی است.

«محمدرضا بهرامن»در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: تصدی امور وزارت صنعت، معدن و تجارت امری کاملا حرفه ای است و فقط، پول زیاد یا سرمایه اجتماعی و انسانی به موفقیت در عملکرد این وزارتخانه منجر نخواهد شد.
به گفته این مسئول، حرفه ای عمل کردن در مدیریت این ارگان و برنامه ریزی هدفمند و موثر، ضامن افزایش بقا و ارتقا بهره وری در چرخه اقتصاد کشور است.
وی بیان داشت: نگاه تخصصی و حرفه ای در انتخاب وزیر صنعت، معدن و تجارت، مستلزم تعریف گام به گام شروع حرکت تا رسیدن به نقطه مطلوب است .
به گفته بهرامن، رضا رحمانی از پتانسیل بالاتری برای موفقیت در وزارت صنعت، معدن و تجارت برخوردار است که به عنوان نمونه می توان به توانایی وی در تدوین و تعیین نقشه راه معدن اشاره کرد.
وی اظهار داشت: استراتژی ریسک پذیر رحمانی در صورتی که از پتانسیل تشکل های خصوصی که سرمایه ملی و منبع اطلاعات اقتصادی کشور هستند، استفاده کند می تواند تضمین کننده موفقیت وی در باقیمانده عمر دولت دوازدهم باشد.
رئیس خانه معدن ایران خاطرنشان کرد: دیگر عامل موفقیت رحمانی می تواند همان حوصله پذیری و تعامل بالای وی با معاونان باشد به شرطی که در اجرای اهداف و برنامه های اقتصادی از حمایت تمام قد مجلس برخوردار شود.
بهرامن ادامه داد: رحمانی دانش آموخته رشته حقوق و دکترای مدیریت استراتژیک، از جسارت، قدرت استدلال، خلاقیت ذهنی و فن بیان خوب و کافی برخوردار است.
وی گفت: دانش مدیریت استراتژیک وزیر پیشنهادی صنعت، باید برای بررسی محیطی (هم محیط خارجی و هم محیط داخلی) تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی و کنترل در همه بخش های این ابر وزارتخانه به کار گرفته شود.
رییس خانه معدن ایران اضافه کرد: به این ترتیب می توان نسبت به ضرایب اهمیت نسبی نقاط قوت و تهدیدها، نسبت به موضع استراتژیک بخش های معدن و صنایع معدنی، صنعت و تجارت کشور، نقاط قوت و ضعف را به درستی شناسایی کرد و با توجه به اولویت بندی آنها، نسبت به حل آن موارد از طریق ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک، انتخاب گروه مشاوران مرتبط و استراتژی برای سطوح مختلف و تعریف استراتژی اصلی موشکافانه با نگاه به وضعیت آینده پژوهی، برنامه ریزی و اقدام لازم به عمل آید.
بهرامن خاطرنشان کرد: رحمانی به دلیل همه موارد گفته شده در بالا می تواند مفهوم سازمان بدون مرز را عملی کرده و با بهره برداری از خلاقیت های همه توانمندان و طوفان های فکری خلق شده در این میدان، روی ایده ها کار کند و موفقیت هایی را نصیب این ابر وزارتخانه کند.

** ‌آشنایی رحمانی با راهکارهای اجرایی مقاوم سازی اقتصاد کشور
مدیرعامل‌شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران نیز گفت: «رضا رحمانی» وزیر پیشنهادی صنعت به دلیل سوابق مختلف در کمیسیون صنایع مجلس، اتاق بازرگانی، ستاد اقتصاد مقاومتی و عضویت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، به خوبی با مشکلات و دیدگاه های بخش خصوصی و راهکارهای مقاوم سازی اقتصاد کشور برای رونق صنعت کشور آشنایی دارد.
به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس قبادی» افزود: وزیر پیشنهادی صنعت رحمانی به دلیل حضور در مجلس و جلسات متعددی که در ارتباط با مشکلات بخش صنعت و معدن با کارشناسان، مدیران و متخصصان وزارتخانه های اقتصادی داشته، تجربیات زیادی اندوخته‌ و با همه مسائل مربوط به صنعت، معدن و تجارت و بخش تولید آشنایی کامل دارد.
وی اضافه کرد:‌ عضویت رحمانی به عنوان جانشین وزیر در ستاد اقتصاد مقاومتی و عضویت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید موجب شده که از نزدیک با مسایل و مشکلات بخش تولید و راهکارهای اجرایی که برای مقاوم سازی اقتصاد کشور باید به مرحله اجرا درآید، آشنا بوده و به گنجینه‌ای از اطلاعات و دانش تخصصی مورد نیاز وزارت صنعت دسترسی پیدا کند.
وی همچنین سابقه عضویت رحمانی در اتاق بازرگانی را پل ارتباطی وزارت صنعت و بخش خصوصی معرفی کرد که موجب شده وزیر پیشنهادی به خوبی با مسائل، مشکلات و دیدگاه های بخش خصوصی و راهکارهای این بخش برای رونق اقتصاد و صنعت کشور آشنایی داشته باشد .
به گفته قبادی، یکی دیگر از مزایای انتخاب رحمانی به عنوان گزینه مناسب برای تصدی‌گری وزارت صنعت تحصیلات مرتبط وی با صنعت است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز یکشنبه، ۲۹ مهرماه در نامه ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گزینه‌های پیشنهادی خود برای چهار وزارتخانه معرفی کرد.
بر این اساس، فرهاد دژپسند برای تصدی وزارت امور اقتصاد و دارایی، محمد شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اسلامی برای وزارت راه و شهرسازی و رضا رحمانی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شدند.
جلسه بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت، از ساعت ۱۳ امروز در صحن علنی مجلس آغاز شده است.