رییس خانه معدن سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با معدن نیوز اعلام کرد:

ایگاه خبری معدن نیوز- رییس خانه معدن سیستان و بلوچستان گفت: موضوع معارض در فعالیت‌های معدنی کشور همواره وجود داشته و این موضوع می‌تواند با ارائه خدمات رفاهی و مسئولیت‌های اجتماعی سرمایه‌گذاران معدنی برای منطقه‌ای فعالیت معدن تسهیل شود.
غلام سرور نوتی زهی در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز، با اشاره به اینکه بسیاری از معادن در منطق دور افتاده قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: بهره برداران معدنی در صورتی که با توجه به شرایط منطقه‌ای معدن اقدام به احداث مدرسه، مرکز بهداشت، جاده و… کنند به طور قطع در کاهش معارضان منطقه‌ای تاثیر خواهند گذاشت و در نتیجه بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
او با بیان اینکه بیکاری در منطقه مرزی و دور افتاده به معضل بزرگی تبدیل شده است، تصریح کرد: در صورتی که بهره‌برداران خود را مکلف کنند که از نیروهای بومی در استخراج و بهره‌برداری از معدن استفاده کنند ضمن ایجاد اشتغالزایی منجر به کاهش ناامنی‌های آنجا نیز می‌شود. چراکه بنده در منطقه‌ای از سیستان و بلوچستان اقدام به بهره‌برداری از معدنی کردم که بسیار نا امن بود و استفاده از نیروی انسانی بومی کمک کرد تا بسیاری از مشکلات احتمالی از بین برود.
رییس خانه معدن سیستان وبلوچستان افزود: استفاده از نیروی قهریه و انتظامی نمی‌تواند به موضوع معرضان معدنی کمک کند زیرا برای تداوم فعالیت در طولانی مدت و ایجاد ارزش افزوده برای مواد معدنی نیازمند همکاری با نیرو‌های محلی است.
سرور نوتی زهی با تاکید بر اینکه هراندازه صنایع پایین دستی بخش معدن توسعه یابد به همان میزان می‌تواند برای ساکنان منطقه رفاه ایجاد کند، افزود: استفاده از نیروهای معدنی در استخراج از معادن و حتی بکارگیری آنها در ایجاد و تولید صنایع پایین دستی می‌تواند به کاهش هزینه‌های تولید منجر شود زیرا علاوه بر اینکه هزینه جابه‌جایی ندارند.