سیاست برون سپاری دولت در بخش معدن/ ثبت رکورد استخراج ۱۰۵ هزار تنی در معدن انگوران

جلسه هم اندیشی و بررسی عملکرد مجتمع سرب و روی انگوران با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو، مسئولان و مشاوران این مجموعه برگزار شد.

به گزارش معدن نامه، در این جلسه که در محل مجتمع انگوران در شهرستان تکاب برگزار شد؛ رییس هیات عامل ایمیدرو طی سخنانی اعلام کرد: حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ هزارتن فرآوری روی به پشتوانه معدن انگوران داریم و این محدوده با ظرفیت پیشرفت های قابل توجهی را در حوزه های مختلف داشته است. مهدی کرباسیان با تاکید بر ارایه گزارش در زمینه استخراج سنگ تراورتن توسط پیمانکار افزود: سیاست دولت در حوزه معدن برون سپاری و واگذاری معادن به بخش خصوصی دارای اهلیت است.

وی در تشریح برنامه های ایمیدرو در زمینه مسئولیت های اجتماعی در شهرستان تکاب گفت: ایمیدرو تامین هزینه احداث واحد درمانی به شرط مساعدت مسئولان محلی منطقه “دندی” را بر عهده خواهد گرفت و احداث جاده زنجان – تکاب طبق توافقنامه با وزارت راه از دیگر برنامه های ما در راستای ایفای نقش در مسئولیت های اجتماعی است.

استفاده از مشاور بین المللی

رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن تاکید بر استفاده از توان مشاوران خبره بین المللی برای پیشبرد اهداف معدنی اظهار کرد: مشاوران ما باید با بهرمندی از تجارب علمی و تکنولوژی های جدید زمینه نیل به رعایت استانداردهای بین المللی را رقم بزنند.

کرباسیان همچنین از تشکیل جلسات هم اندیشی با دست اندرکاران معدنی کشور برای تامین ماشین آلات این حوزه طی روزهای آتی خبر داد.

برنامه های اکتشافی انگوران

در ادامه وجیه الله جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی نیز با بیان اینکه موضوع ریزش به صورت پایش مستمر رصد می شود عنوان کرد: تسریع در برنامه اکتشافی معادن اطراف محدوده انگوران و اقدامات لازم برای دنبال کردن برنامه شناسایی مواد معدنی جزو برنامه های ما خواهد بود.

در ادامه منصور شبانی مدیرعامل مجتمع سرب و روی انگوران گفت: در این مجتمع ۹۰۴ نفر نیروی انسانی مشغول به کار هستند.

وی در تشریح فعالیت های اکتشافی در معادن انگوران اعلام کرد: استخراج ۱۰۵ هزار تن ماده معدنی در یک ماه در سال جاری یک رکورد محسوب می شود. به طور کلی جلوتر از برنامه ریزی های صورت گرفته حرکت می کنیم و خوشبختانه وضعیت تحقق درآمدها بهبود یافته است.

۵ میلیون تن ذخیره روباز

شبانی افزود: طبق قرارداد ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع باطله برداری داشته ایم و یک میلیون تن باطله بیشتر از برنامه سال به قرارداد اضافه کردیم. همچنین ۵میلیون تن ذخیره ماده معدنی در بخش روباز تا پایان مهرماه امسال داشته ایم.

وی با اعلام اینکه در این مجتمع تا ۵۰ متر ماده معدنی استخراج شده است، عنوان کرد: به حدود ۲۱ هزارتن ماده معدنی در حین آماده سازی رسیده ایم و همچنین ۱۰ هزارتن ماده معدنی فروش رفته است.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران ادامه داد: در بخش محدوده کاری بخش تراورتن، معدن سنگ تراورتن انگوران با ذخیره زمین شناسی در حدود ۳۲ میلیون تن در محدوده پروانه بهره برداری معدن سرب و روی انگوران واقع شده است و ۱۴ میلیون تن رقم پروانه بهره برداری ما است.

وی گفت: طبق آمارها ۳۲ میلیون تن ذخیره زمین شناسی و ۱۴ میلیون تن ذخیره قطعی در این محدوده شناسایی شده است.