صیانت از محیط‌ زیست، یکی از اهداف کلیدی ذوب‌آهن‌

به گزارش ماین نیوز، یزدی زاده، مدیر عامل شرکت ذوب آهن توجه به محیط زیست را توجه به کارکنان شرکت دانست و گفت : ذوب آهن اصفهان به مباحث زیست محیطی توجه ویژه ای دارد و از نظر کنترل آلایندگی فعالیت های خود در رتبه های برتر استان قرار دارد، چرا که همزمان با اجرای پروژه های توسعه ای، پروژه های زیست محیطی را نیز عملیاتی کرده است .

او با اشاره به این که حفظ محیط زیست علاوه بر یک وظیفه ، جزیی از مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ نیز است، افزود: در زمینه حفظ محیط زیست اقدامات اصلاحی زیادی در دست اجرا و برنامه ریزی داریم و در برنامه های زیست محیطی خود، همکاری بسیار نزدیکی با سازمان حفاظت محیط زیست داشته و از رهنمودهای این سازمان بهره می برد.

مهندس یزدی زاده با اشاره به طرح های زیست محیطی شرکت گفت: آب گیری از لجن کنورتور و نصب۷۴درب فلکسیبل از اقدامات مهم شرکت در این زمینه می باشد.

او یاد آور شد: تمامی این اقدامات در زمان تحریم و کاملا بومی سازی شده و نقطه عطفی در صنایع کشور باشد.

مدیر عامل شرکت ذوب آهن گفت: ذوب‌آهن‌اصفهان تعهد بر حفظ و صیانت از محیط‌ زیست در استراتژی‌های کلان خود را به عنوان یکی از اهداف کلیدی انتخاب کرده و در همه پروژه‌ها و طرح‌های خود به این مهم توجه ویژه دارد.

دکتر حشمتی، رییس سازمان محیط زیست استان اصفهان هم گفت: ذوب آهن یک صنعت استراتژیک است که اقدامات مثبتی در زمینه حفظ محیط زیست داشته است، برنامه جامع محیط زیستی در ذوب آهن به تصویب رسیده و امید است این برنامه جامع با توجه به نظرات کارشناسی دو طرف در فاز اجرایی قرار بگیرد.

او سابقه۵۰ساله ذوب آهن را نقطه عطفی در صنعت فولاد کشور دانست و گفت : رفع گرد و غبار کنورتورهای فولاد سازی ، دریافت پساب شهرستان های اطراف و منطقه ، بازچرخانی آب صنعتی و استحصال دوباره آن از اقدامات بسیار مهم ذوب آهن اصفهان در بحث زیست محیطی است.

رییس سازمان محیط زیست استان اصفهان، افزود : خوشبختانه با نظرات مثبت مدیرعامل ذوب آهن اصفهان امید است بخش باقی مانده از مباحث این شرکت در زمینه محیط زیست مرتفع و به زودی حل گردد.