فعالیت شرکت های استرالیایی درحوزه معدن ایران تسهیل می شود

تهران – ایرنا – فعالیت شرکت های استرالیایی در حوزه معدن و مدیریت منابع آبی ایران در چارچوب توافق همکاری سه جانبه دانشگاه صنعتی شریف، کمیسیون توسعه تجارت استرالیا (آسترید) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تسهیل می شود.

به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه ایرنا، منیر سنکری نماینده آسترید و ساناز مقیم استادیار گروه مهندسی آب و محیط زیست دانشکده مهندسی عمران و کارشناسان دفتر بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در نشست مشترکی، زمینه های همکاری در حوزه معدن را بررسی کردند.
نماینده کمیسیون تجارت و سرمایه گذاری استرالیا در این نشست با اشاره به اهمیت روابط میان استرالیا و ایران بویژه با دانشگاه صنعتی شریف گفت: آسترید، از روابط میان دانشگاه شریف و دانشگاه‌ های استرالیا در همه جوانب پشتیبانی می‌کند.
سنکری، خواستار همکاری دانشگاه صنعتی شریف برای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌ های امضا شده میان این دانشگاه با موسسه های آکادمیک استرالیا شد.
ساناز مقیم استادیار گروه مهندسی آب و محیط زیست دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف هم گفت: دو طرف می توانند در زمینه‌هایی مانند معدن و مدیریت منابع آبی، پیشنهادهایی تهیه کرده و با دانشگاه‌های استرالیا در این حوزه ‌ها همکاری داشته باشند.
پیشتر (تیر ماه سالجاری) در دیدار ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران با رییس کمیسیون توسعه تجارت استرالیا، زمینه‌های مشترک همکاری طرفین در ابعاد مختلف بررسی شد.
بنا به اعلام کمیسیون تجارت و سرمایه گذاری استرالیا ، حدود ۲۸ میلیارد دلار استرالیا از محل جذب دانشجویان خارجی در منابع ارزی ایجاد شده و حدود ۳۰۰۰ دانشجوی ایرانی نیز در این کشور به تحصیل در مقاطع عالی مشغول هستند.
توسعه ظرفیت‌های بخش خدمات توریسم و جذب دانشجو از کشورهای خارجی، از بخش‌های عمده ایجاد درآمد ارزی در اقتصاد استرالیا است.