فعال شدن ۲۵ معدن راکد در هرمزگان

فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست شورای معادن استان با بیان این مطلب گفت: برای فعال شدن این معادن، ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شد که زمینه اشتغال ۲۷۰ نفر را فراهم کرد. وی تصریح کرد: در سال جاری نیز فعال سازی ۵۴ معدن راکد دیگر در حال پیگیری است.

همتی ادامه داد: با تمرکز و توجه مطلوبی که در حوزه معادن استان صورت گرفته، سال گذشته میزان اکتشاف پهنه های معدنی در استان ۴۰۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت.
استاندار هرمزگان، بخش معدن را یکی از محورهای اصلی در راستای جهش تولید در هرمزگان عنوان کرد و گفت: تاکنون در نتیجه مطالعات پهنه های اکتشافی، ۱۱۰ میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی در استان شناسایی و احصا شده است.

وی افزود: مطالعات گسترده تر برای اکتشاف پهنه های معدنی از جمله در مناطق کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد و همچنین شهرستان بشاگرد انجام شده که نتایج این مطالعات اکتشافی تا پایان خرداد مشخص می شود به طوری که براساس نوع و ظرفیت مواد معدنی در پهنه ها، سرمایه گذاری خواهد شد.

مهلت ۶ ماهه برای فعال کردن معادن منطقه کوشا احمدی

رئیس شورای معادن استان هرمزگان با اشاره به تمدید ۶ ماهه مجوزهای صادر شده برای معادن منطقه کوشا احمدی (شهرستان حاجی آباد) تاکید کرد: سرمایه گذاران دریافت کننده این مجوزها باید معادن را فعال کنند و در صورت فعال نشدن، ناچار به گرفتن مجوز و جذب سرمایه گذاران جدید برای ایجاد اشتغال و تولید در این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ۱۲۵ معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد و اکنون یک واحد معدن گچ جدید آماده بهره برداری است و همچنین با حل مسائل یک معدن بزرگ در بشاگرد، به زودی عملیات اجرایی این معدن با ظرفیت ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر آغاز می شود.

براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان با مجموع ذخایر بیش از ۱.۵ میلیارد تن وجود دارد و حدود ۳ هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می کنند.