همایش یافته های جدید اکتشافی ایران برگزار می شود

همایش یافته های جدید اکتشافی یکشنبه ۸ مرداد توسط ایمیدرو در تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، همایش “یافته های جدید اکتشافی در ۲۵۰هزار کیلومتر مربع پهنه های اکتشافی ایمیدرو” با حضور مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو در محل سالن اجتماعات این سازمان برگزار می شود.
مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو، اسدالله کشاورز مدیرکل اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی اصغرزاده اصغرزاده مدیر اکتشاف ایمیدرو، وحید فتوتی مدیرکل ژئومتیکس سازمان زمین شناسی، غلامرضا ملاطاهری سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی، حسام مقدم علی مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و … از جمله سخنرانان این همایش خواهند بود.
از مهم ترین محورهای سخنرانی در این همایش می توان به اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت در واگذاری پهنه ها، عملکرد اکتشافی تهیه و تولید در ۴سال گذشته، عملکرد اکتشافی طرح توانمندسازی بر روی پهنه ها، اکتشاف عناصر خاکی، فعالیت های اکتشافی مشترک با بخش خصوصی در پهنه های کردستان، همکاری های ایمیدرو با سازمان زمین شناسی اشاره کرد.
همچنین آقایان اصغرزاده ملاطاهری کشاورز فتوتی خادم منابع طبیعی و اقتدار محیط زیست اعضای پنل پرسش و پاسخ خواهند بود.
ایمیدرو از سال ۹۳ تاکنون در بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع گستره کشور که ۲۰استان و ۳۶ پهنه را شامل می شود؛ فعالیت های اکتشافی در فازهای شناسایی و پی جویی را آغاز نموده است. میزان پتانسیل عناصر نادر خاکی تا قبل از سال ۹۴حدود ۳۰۰ هزار تن بوده است اکنون با شناسایی ذخایر جدید میزان این پتانسیل به بیش از یک میلیون تن براورد می شود.