پهنه‌های بلاتکلیف ساماندهی می‌شود

مدیرکل دفتر امور اکتشاف معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت از لغو مجوز و آزادسازی پهنه اکتشافی جبال بارز غربی در جنوب استان کرمان خبر داده و اعلام کرد بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ درخواست در روز آزادسازی نوبت سوم پهنه‌ها و محدوده‌های معدنی درسامانه ثبت گردید.
به گزارش ماین نیوز، اسداله کشاورز با بیان اینکه این آزادسازی با هدف جلوگیری از انباشت کلی پهنه‌ها در سراسر کشور انجام خواهد شد ،افزود: این آزادسازی ۹ دی ماه امسال و رأس ساعت ۱۱ صبح انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مجوز این پهنه به علت عدم ارائه گزارش مطالعات و انجام تعهدات توسط مجری پهنه لغو و در تاریخ یادشده آزاد خواهد شد.

کشاورز با بیان اینکه مساحت پهنه یادشده حدود ۶۶۲ کیلومترمربع بوده است، افزود: این پهنه در جنوب استان کرمان واقع شده است و مشابه با روند آزادسازی‌های پیشین پهنه‌های اکتشافی مصوب و با اطلاع‌رسانی در صفحه نخست سامانه کاداستر آزاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از انباشت تعداد زیاد پهنه‌ها در نوبت آزادسازی و حجم زیاد متقاضیان، از این پس روند یادشده درخصوص سایر پهنه‌های اکتشافی مصوب در کل کشور که مورد تأیید قرار نگرفته و مجوز آنها به هر علتی لغو شده است، اجرایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت در پایان با بیان اینکه از این پس هر پهنه‌ای که مطالعات آن به اتمام رسیده نیز با این روش و بصورت واحد از سامانه حذف خواهد شد افزود: متقاضیان فعالیت در این پهنه‌ها می‌توانند پس از آن اقدام به ثبت محدوده کنند که نکته مثبت این روش، تعدد فرآیند آزادسازی در طول سال خواهد بود.