گل‌گهر، دروازه‌ای به‌سوی بهشت معدنی ایران

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برای استفاده بهینه از منابع آبی، پروژه احداث تیکنر مرکزی را با هدف بازیابی آب از جریان باطله طرح‌های توسعه خطوط کنسانتره مجتمع اجرا کرده است.

هدف از احداث این پروژه، آبگیری از باطله رقیق طرح‌های فرآوری غبار کارخانه تغلیظ، فرآوری غبار ته‌ریز سیکلون‌های کارخانه تغلیظ و باطله طرح توسعه پلی‌کام و بازگشت آب بازیابی‌شده به چرخه تولید است.
به گزارش روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر عنوان کرد: این شرکت در امسال افتتاح ۱۲ طرح بزرگ را در برنامه دارد که مجموع این سرمایه‌گذاری‌ها مبلغ ۶۹۳ میلیون یورو و ۵ هزار و ۵۶۴ میلیارد تومان با اشتغال حدود ۶ هزار و ۳۵۰ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم است.

صمتجمشید ملارحمان تصریح کرد: برای استفاده بهینه از منابع آبی شرکت، پروژه احداث تیکنر مرکزی مجتمع گل‌گهر با هدف بازیابی آب از جریان باطله طرح‌های توسعه خطوط کنسانتره مجتمع اجرا شده است. 
هدف از احداث این پروژه، آبگیری از باطله رقیق طرح‌های فرآوری غبار کارخانه تغلیظ، فرآوری غبار ته‌ریز سیکلون‌های کارخانه تغلیظ و باطله طرح توسعه پلی‌کام و بازگشت آب بازیابی‌شده به چرخه تولید بوده است.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر درباره شرایط پروژه کارخانه بازیابی هماتیت نیز گفت: این کارخانه به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه هماتیتی کشور، شامل ۲ خط بازیابی خوراک خشک با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال و ۲ خط بازیابی خوراک تر با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در سال در آستانه افتتاح قرار دارد.

ملارحمان تصریح کرد: پروژه احداث پایل دوم سنگ‌آهن شکسته و نصب استکر ریکلایمر که بزرگ‌ترین ریکلایمر سنگ‌آهن خاورمیانه محسوب می‌شود، با سرمایه‌گذاری ۷ میلیون یورو و ۴۲۰ میلیارد ریال به اجرا درآمده است.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: صنایع بسیاری همچون فولاد، زغال‌سنگ، مس و کرومیت در استان کرمان، دیار کریمان و بهشت معادن ایران، فعالیت دارند. تامین آب این صنایع چالشی سر راه توسعه صنایع استان کرمان محسوب می‌شود که انتقال آب خلیج‌فارس، این چالش را از سر راه برداشته و زمینه رونق و جهش تولید را در حوزه صنعتی و معدنی فراهم می‌کند.

رسیدن گل‌گهر به قله فناوری تا ۲۰۳۰


معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز عنوان کرد: شرکت‌های بزرگ معدنی در تمام جهان در برنامه یک دهه آینده یعنی تا سال ۲۰۳۰ باید بتوانند ضمن ارتقای فناوری موجود، سیاست جذب سرمایه انسانی جدید را مطابق با آن فناوری تبیین کنند. 

تحقق این هدف تاثیر بسزایی در جایگاه شرکت‌های معدنی خواهد گذاشت؛ بنابراین تعاملات بین‌المللی در این زمینه یکی دیگر از مسائل مهم در دهه آینده است که شرکت گل‌گهر بر آن تاکید ویژه‌ای دارد.
صمتمجید علیدادی سلیمانی درباره اهمیت تعامل با دانشگاه‌ها گفت: تعامل با دانشگاه‌های معتبر سراسر کشور یکی از رویکردهایی است که توسعه منابع انسانی متخصص و جذب نخبگان را در مجموعه معدنی و صنعتی گل‌گهر امکان‌پذیر می‌کند. واحدهای تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها می‌توانند نقشی مهم و کاربردی در تسهیل و تسریع توسعه سرمایه انسانی شرکت‌های معدنی طی یک دهه آینده ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر درباره نقش نیروی انسانی در توسعه گفت: از نگاه مجموعه گل‌گهر، نیروی انسانی، یک سرمایه گران‌مایه است که ارزش آن با هر نوع ذخیره پولی و مانند آن قابل جبران نیست؛ بنابراین توسعه نیروی انسانی در گل‌گهر فرصت‌هایی را به‌وجود می‌آورد که بیش از پیش منجر به ارتقای جایگاه این شرکت می‌شود.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به‌عنوان یک شرکت پیشرو از چندی پیش مراحل هوشمندسازی معادن و سایر واحدهای معدنی خود را آغاز کرده و بی‌تردید تا سال ۲۰۳۰ شاهد تحولات عظیمی در این مجموعه خواهیم بود.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: باوجود پیش‌بینی تغییرات عمده در ساختار کنونی سرمایه انسانی طی دهه آینده، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر هیچ نوع سیاستی برای تعدیل نیروی انسانی در جریان این تغییرات ندارد. حتی با در نظر گرفتن شرایط موجود و به‌منظور ارتقای بهره‌وری در شرکت، نیروهایی با مهارت کافی جذب شرکت خواهند شد.