گل‌گهر ۲۰۳۰ دروازه‌ای به سوی بهشت معدنی ایران

برای استفاده بهینه از منابع آبی شرکت، پروژه احداث تیکنر مرکزی مجتمع گل‌گهر نیز با هدف بازیابی آب از جریان باطله طرح‌های توسعه خطوط کنسانتره مجتمع اجرا شده است. هدف از احداث این پروژه، آبگیری از باطله رقیق طرح‌های فرآوری غبار کارخانه تغلیظ، فرآوری غبار ته‌ریز سیکلون‌های کارخانه تغلیظ و باطله طرح توسعه پلی‌کام و بازگشت آب بازیابی‌شده به چرخه تولید است.

پروژه کارخانه بازیابی هماتیت نیز، به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه هماتیتی کشور، شامل دو خط بازیابی خوراک خشک با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال و دو خط بازیابی خوراکِ تر با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در سال، در آستانه افتتاح قرار دارد.

پروژه احداث پایل دوم سنگ‌آهن شکسته و نصب استکر ریکلایمر که بزرگ‌ترین ریکلایمر سنگ‌آهن خاورمیانه محسوب می‌شود، با سرمایه‌گذاری هفت میلیون یورو و ۴۲۰ میلیارد ریال به اجرا درآمده است.

صنایع بسیاری همچون فولاد، زغال‌سنگ، مس و کرومیت در استان کرمان، دیار کریمان و بهشت معادن ایران، فعالیت دارند که تامین آب آن‌ها چالشی بر سر راه توسعه صنایع این استان محسوب می‌شود و انتقال آب خلیج‌فارس، زمینه رونق و جهش تولید را در حوزه صنعتی و معدنی فراهم می‌سازد.