رئیس جمهوری طرح تجهیز ۱۸۱ ناوگان عملیات معدنی را در کرمان افتتاح کرد

کرمان- ایرنا- طرح تجهیز ۱۸۱ ناوگان عملیات معدنی شرکت های زیرمجموعه شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو) روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهوری طی مراسمی ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا این طرح در قالب شرکت کارآوران صنعت خاورمیانه بهره برداری شده است که زمینه اشتغالزایی یکهزار و ۱۰۰ نفر را فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه نیز گفت: از آنجاکه حجم عملیات معدنکاری در مجموعه میدکو بالغ بر ۱۵۰ میلیون تن در سال برآورد می‌شود، شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه در سال ۱۳۸۹ به منظور انجام عملیات معدنکاری و استخراج مواد معدنی موردنیاز کارخانه‌های فرآوری میدکو تاسیس شد، این شرکت با هدف ارائه خدمات با کیفیت به‌عنوان یکی از مجموعه های مطرح کشور، گام‌های بلندی در رابطه با تجهیز و بهره‌برداری از معادن برداشته است.

سیدعبدالرضا موسوی عنوان کرد: پروژه خرید ماشین‌آلات معدنی میدکو در سال ۱۳۹۵ آغاز شد و مونتاژ این ماشین آلات توسط متخصصان داخلی و خارجی از دی ماه ۱۳۹۷ در دستور کار قرار گرفت، پس از انجام این پروژه در ۲ فاز اجرایی، میدکو امروز به یکی بزرگترین شرکت های معدنی دارای ناوگان بروز معدنکاری کشور تبدیل شده است.

وی افزود: ناوگان ماشین‌آلات معدنی میدکو در شرکت کاراوران در حال حاضر متشکل از ۱۸۱ دستگاه انواع مختلف است و این تعداد شامل ۱۲۵ دستگاه دامپ تراک، ۱۸ دستگاه شاول و ۳۸ دستگاه انواع مختلف بلدوزر، گریدر، بیل مکانیکی، لودر و سایر می‌باشد که با سرمایه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان کرمان به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: شرکت میدکو با تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه، علاوه بر انجام حجم عظیمی از عملیات معدنکاری، زمینه اشتغال یکهزار و ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم را فراهم کرده است.

امروز در هفتاد و نهمین پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید»، پنج طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت متعلق به شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با حضور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهوری بهره‌برداری شد که این طرح‌ها شامل مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان، تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه، مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) و واحد خنک‌سازی کک به روش خشک (CDQ شرکت فولاد زرند ایرانیان است.

برای اجرایی شدن این طرح‌ها ۴۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال به کار چهار هزار و ۱۵۰ نفر را فراهم خواهد کرد.