سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون یورویی در معادن فلورین خراسان جنوبی

بیرجند – ایرنا – مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون یورویی در معادن فلورین و فرآوری این ماده معدنی در استان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، عباس جرجانی افزود: این سرمایه‌گذاری توسط شرکت ایراسکو که در کشور ایتالیا ثبت شده و در حوزه تامین ماشین‌آلات فرآوری و صنایع معدنی فعالیت دارد، انجام خواهد شد و در فاز اول این سرمایه‌گذاری، تولید حدود ۴۰ هزار تن آلومینیوم فلوراید در شهرستان طبس پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: این سرمایه‌گذاری همچنین با همکاری شرکتی در ایتالیا صورت می‌گیرد و در این راستا شاهد تحولی بزرگ در بخش فرآوری ماده معدنی ارزشمند فلورین و صنایع مرتبط با این ماده معدنی به‌ویژه آلومینیوم فلوراید در استان خراسان جنوبی خواهیم بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در راستای برنامه‌ریزی هرچه بهتر و منسجم‌تر در این خصوص جلساتی با حضور معدنکاران و خریداران ماده معدنی فلورین در داخل کشور به‌ویژه تولیدکنندگان حوزه آلومینیوم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آلومینیوم فلوراید در حال حاضر وارد کشور می‌شود افزود: فلورین و سایر مواد معدنی مورد نیاز برای تولید آلومینیوم فلوراید در داخل استان وجود دارد و مشکلی برای تامین مواد اولیه در این زمینه نداریم.

جرجانی اظهار داشت: معادن فلورین خراسان جنوبی در ۲ شهرستان طبس و نهبندان است و در حال حاضر بیشترین ذخایر فلورین کشور در این استان وجود دارد.

بنا به این گزارش نشست سرمایه‌گذاری در معادن فلورین و فرآوری این ماده معدنی در خراسان جنوبی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، معاون توسعه معادن و صنایع معدنی ایمیدرو و به‌صورت ویدئوکنفرانسی با مدیرعامل شرکت ایراسکو در کشور ایتالیا برگزار شد.

فلورین ماده اولیه و اساسی صنایع آلومینیوم و صنایع شیمیایی و فولاد در جهان محسوب می‌شود. فلورین در تهیه اسید هیدروفلورئوریک و مشتقات آن همچنین در صنایع هسته‌ای، سرامیک، ریخته‌گری و تهیه فروآلیاژها مورد استفاده قرار می‌گیرد.