۱۱ معدن استان خراسان جنوبی در آستانه اکتشاف یا سرمایه گذاری

علیرضا جلالیان با بیان این مطلب گفت: از جمله طرح های اکتشافی خراسان جنوبی، معدن تارگت ۱ هیرِد است که تاکنون حدود ۱۰ هزار متر حفاری اکتشافی شده و ۱۵ هزار متر دیگر در دستور کار قرار گرفته است. همچنین میزان ذخیره قطعی اکتشاف شده در تارگت ۳ این معدن تاکنون، بیش از ۵ میلیون تن ماده معدنی است.

وی افزود: طرح روی مَلوند نیز دارای پروانه بهره برداری است و اکنون ماده معدنی از آن استخراج می شود. همچنین، سرمایه گذار آن در مرحله دریافت مجوز زیست محیطی است تا در آینده نزدیک، برای احداث واحد فرآوری اقدام کند.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح های اکتشافی دیگر این استان اظهار داشت: کار اکتشاف طرح طلای خونیک نیز به پایان رسیده و پروانه بهره برداری این معدن نیز دریافت شده است.

وی گفت: در هفته جاری، برنده مزایده سرمایه گذار برای عملیات استخراجی و نیز احداث واحد فرآوری اعلام می شود.

جلالیان خاطرنشان کرد: در معدن آهن حنار نیز عملیات باطله برداری توسط پیمانکار در حال انجام است که تاکنون حدود ۳۰۰ هزار متر مکعب باطله برداری انجام و در دستور کار واگذاری به بخش خصوصی در آینده نزدیک است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی همچنین از صدور پروانه بهره برداری برای معدن آهن بیشه خبر داد و گفت: در آینده نزدیک، اسناد مزایده برای جذب سرمایه گذار به منظور فعال سازی این معدن و احداث واحد فرآوری مربوطه منتشر خواهد شد.

صدور ۶ فقره پروانه اکتشاف در حوزه پلی متال

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مجموع تاکنون برای ۵ معدن در حوزه فلزی با مجموع ذخیره ۸ میلیون تن تحت مدیریت این مجتمع، پروانه بهره برداری دریافت شده، تصریح کر:. در حوزه پلی متال ۶ فقره پروانه اکتشاف شامل محدوده آهن درُح، پلی متال کودکان، پلی متال آبگرم، شمال هیرد، جنوب بیشه و سرب و روی ازبکوه صادر شده است.

وی ادامه داد: کار اکتشافی معدن متروکه سرب و روی آزبکوه به عنوان یکی دیگر از طرح های اکتشافی یاد شده، به پایان رسیده و در مرحله دریافت گواهی کشف و پروانه بهره برداری است.