اعطای تسهیلات ۱۶۰ هزار میلیارد ریالی به ۲۹۰۰ واحد تولیدی

تهران- ایرنا- بانک صنعت و معدن برنامه امسال خود را اعطای ۱۶۰ هزار میلیارد ریال به ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت اعلام کرد که تحقق آن رشد بیش از ۳۲ درصدی نسبت به عملکرد سال ۹۷ را به دنبال خواهد داشت.

برپایه آمارهای منتشر شده بانک مزبور،میزان تسهیلات سه ماهه نخست امسال ۲۳ هزار و ۵۶۱ میلیون ریال بود و از این رقم سه هزار و ۶۳۸ میلیون ریال در قالب سرمایه ثابت و ۱۹ هزار و ۹۲۳ میلیون ریال سرمایه در گردش بود که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ رشد ۳۲ درصدی را ثبت کرد.

 پارسال ۱۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شیوه سرمایه درگردش و ثابت به ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی پرداخت شد که از این رقم ۳۴ هزار میلیارد و  ۴۰۳ میلیون ریال آن ارزی و ۸۶ هزار میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال به شیوه تسهیلات ریالی انجام گرفت و نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۶ رشد ۳۶ درصدی تحقق یافت.

بانک یاد شده در برنامه فعالیت خود برای امسال سه رکن را پیش بینی کرده و در برنامه کاری قرار داده که برپایه جذب منابع، وصول مطالبات و نظارت بر تخصیص تسهیلات استوار است.

برابر آمارهای این بانک، مجموع ۵۷ طرح بزرگ صنعتی و معدنی از ابتدای دولت یازدهم تامین مالی شده و اکنون برای تکمیل و بهره برداری طرح های فولادی، نیروگاهی، سیمان و پتروشیمی برنامه ریزیهای لازم را به مورد اجرا گذارده است.