بخش معدن پرو فقط در یک ماه ۵۱۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

وزارت معادن و انرژی پرو از رشد ۱۳.۸ درصدی سرمایه گذاری در بخش معدن این کشور طی یازده ماه نخست سال۲۰۱۷ خبر داد. بخش معدن این کشور در ماه نوامبر نیز ۵۱۵میلیون دلار سرمایه جذب کرده که ۵۴درصد بیش از مدت مشابه سال قبل بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو) به نقل از وب سایت ماینینگ، ریکاردو لابو Ricardo Labó، معاون وزیر معادن و انرژی پرو، میزان سرمایه گذاری در بخش معدن این کشور را با ۱۳.۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته،۴میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار اعلام کرد. از این میزان سرمایه گذاری یک میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار در بخش زیرساخت انجام شده که حاکی از رشد ۴۵.۲درصدی نسبت به سال گذشته است. همچنین در بخش اکتشاف ۴۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری صورت گرفته که افزایش ۲۸.۳درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ نشان می دهد.

مجموع تولید مواد معدنی این کشور نیز طی مدت مذکور با جهش مواجه شد به طوری که تولید مس با ۳.۶ درصد، آهن با۱۲.۳ درصد، روی با ۱۰.۷درصد و مولیبدن با ۸.۶درصد رشد به ثبت رسید. با این حال، تولید طلا در این کشور طی یازده ماه نخست ۲۰۱۷ با کاهش ۱.۳ درصدی مواجه شد.

طی ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۷ از مجموع درآمدهای صادرات این کشور۶۵.۵ درصد مربوط به محصولات معدنی بوده است که نیمی از این میزان در بخش صادرات مس، روی و طلا بوده است.

در ماه نوامبر نیز تولید مس، روی و سنگ آهن به ترتیب شاهد رشد ۳.۸ درصدی، ۹.۲ درصدی و ۲۹.۳درصدی بودند.