بستر برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در استان کرمانشاه فراهم است

کرمانشاه- ایرنا- معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری، کمک‌های اقتصادی و فنی وزارت امور اقتصاد و دارایی با اشاره به افتتاح اولین طرح سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت استان کرمانشاه، گفت: با افتتاح این طرح زمینه و بستر برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر داخلی و خارجی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «علی فکری» روز پنجشنبه در مراسم افتتاح کارخانه فرو آلیاژ متحد شرق آسیا در شهرستان اسلام آباد غرب با گرامیداشت فجر انقلاب اسلامی با تشکر و تقدیر از حضور استاندار کرمانشاه در مراسم امروز گفت: این حضور و پیگیری نشان‌دهنده دیدگاه پیگیرانه استاندار کرمانشاه در حمایت از سرمایه‌گذاری در استان است.

او عنوان کرد: امیدوارم که این آخرین سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمانشاه نباشد و با پیگیری استاندار کرمانشاه و سایر مسئولان استان حلقه‌های بعدی این پروژه و سایر پروژه‌ها نیز به ثمر برسد.

به گفته او اگر بر روی حلقه‌های قبلی و بعدی این پروژه سرمایه‌گذاری شود می‌توان یک زنجیره را تشکیل داد که باعث سودآوری و تشویق سایر سرمایه‌گذاران برای ورود به استان و این حوزه‌ها شد.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارای همچنین خطاب به سرمایه‌گذار کارخانه فرو آلیاژ متحد شرق آسیا گفت: امیدوارم مدیرعامل این کارخانه حق و حقوق کارگران آن را مدنظر داشته باشد و از نیروهای بومی این منطقه استفاده بیشتری بکند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: پروژه نصب کارخانه سرمایه‌گذاری کارخانه فرو آلیاژ متحد شرق آسیا اولین سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت و دومین سرمایه‌گذاری خارجی در بخش کشاورزی است.

«امیرحمزه حیدریان» افزود: محصول تولیدی این کارخانه در صنایع فولاد و چدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته‌ او کشور چین با تولید سه میلیون تن در سال بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در دنیا است.

او با بیان این‌که این محصول صرفه‌ اقتصادی قابل‌توجهی دارد، گفت: همه ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری این پروژه توسط سرمایه‌گذار خارجی تامین شده‌ است که نزدیک به ۲۰۰ شغل مستقیم و ۵۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده‌است.

حیدریان با بیان این‌که ظرفیت تولیدی این کارخانه سالانه ۱۵ هزار تن است اظهار کرد: این تولید سالانه ۱۰ درصد از نیاز داخلی را تامین می‌کند و این در حالی است که تاکنون ۶۴ درصد از نیاز داخلی از طریق واردات تامین می‌شده‌ است.

مدیر عامل کارخانه فرو آلیاژ متحد شرق آسیا نیز در این مراسم با تشکر از استاندار کرمانشاه و حمایت مسئولان استان گفت: این پروژه شامل ۲۱۰ شغل مستقیم و ۵۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده‌ است.

او گفت: ما تلاش می‌کنیم با حمایت استاندار کرمانشاه در راستای گسترش صنایع در این استان گام برداریم.

اسلام آباد غرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.