بهره‌برداری از ۴ طرح صنایع معدنی در همدان

«کارخانه گندله‌سازی صبانور» در شهرستان اسدآباد همدان، با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به طور رسمی بهره‌برداری شد و در مدار تولید قرار گرفت.

این کارخانه با صرف هزینه‌ای افزون بر ۱۱۷ میلیارد تومان راه‌اندازی شده و برای ۱۵۰ نفر به شکل مستقیم اشتغال‌آفرینی کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت همچنین اسحاق جهانگیری صبح سه‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان همدان، با حضور در شهرک صنعتی ویان کبودر آهنگ، فاز اول «مجتمع فولاد راد» را نیز به ظرفیت ۵۵۰ هزار تن در سال بهره‌برداری کرد.
فاز اول «مجتمع فولاد راد همدان» در پنجمین روز دهه مبارک فجر چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به شکل رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. فاز اول «مجتمع فولاد راد» با ۳۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ساخته شده و ضمن ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم، دست کم ۱۵۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم نیز ایجاد کرده است. جهانگیری در ادامه برنامه‌های این سفر یک روزه، کارخانه هگمتان دارو در شهرستان تویسرکان را بهره‌برداری و سپس از شهرک مبل و منبت در شهرستان ملایر بازدید کرد.
بهره‌برداری از ۲ واحد صنعتی فروسیلیس آذرخش و غرب پارس در شهرستان ملایر و شرکت در جلسه شورای اداری استان که با حضور کارآفرینان، نخبگان و جوانان این استان برگزار شد، از دیگر برنامه‌های معاون اول رئیس‌جمهوری در سفر به استان همدان بود.
وزیر نیرو در این سفر، معاون اول رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کند و رضا اردکانیان نیز در ۲ شهرستان دیگر استان همدان وضعیت چند طرح را بررسی کرد. در ادامه این سفر همچنین نیروگاه خورشیدی ۸ مگاواتی شهدای همدان با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در کبودرآهنگ استان همدان به طور رسمی بهره‌برداری شد. ۲ نیروگاه خورشیدی دیگر در استان همدان در مدار تولید قرار می‌گیرند که در مجموع ظرفیت تولید برق خورشیدی در همدان را به ۲۴.۴ مگاوات ارتقا خواهند داد.

گندله‌سازی اسدآباد به بهره‌برداری رسید
کارخانه صنعتی گندله‌سازی اسدآباد با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به طور رسمی بهره‌برداری شد.
به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر سه‌شنبه و در ادامه سفر به استان همدان، کارخانه صنعتی گندله‌سازی اسدآباد را به طور رسمی بهره‌برداری کرد. کارخانه صنعتی گندله‌سازی اسدآباد با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار به طور رسمی بهره‌برداری شد. گشایش این کارخانه به طور مستقیم برای ۱۲۰ نفر و به طور غیر مستقیم برای ۳۵۰ نفر اشتغال به همراه خواهد داشت.

بهره‌برداری از مجتمع فولاد راد همدان
همزمان با دهه فجر، مجتمع فولاد راد همدان روز سه‌شنبه با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری بهره‌برداری شد.
به گزارش مهر، مدیرعامل فولاد راد در حاشیه بهره‌برداری از این مجتمع با بیان اینکه مرحله نخست این مجتمع با ظرفیت تولید۵۰۰ هزار تن میلگرد به بهره‌برداری رسید، افزود: این مجتمع ظرفیت تولید میلگرد از شماره ۸ تا ۳۲ را دارد.
علی‌اکبر یوسفی‌فرد ادامه داد: این مجتمع با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و حمایت دولت تدبیر و امید آغاز به کار کرد.
وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از مجتمع فولاد برای ۴۰۰ تن به طور مستقیم و برای هزار و ۵۰۰ تن به طور غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.
یوسفی‌فرد افزود: همزمان با بهره‌برداری از این مجتمع به‌دست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و هیات همراه عملیات اجرایی مرحله دوم این مجتمع نیز آغاز شد.
مدیرعامل مجتمع فولاد راد تاکید کرد: مرحله دوم این مجتمع تا سال آینده بهره‌برداری می‌شود که ظرفیت اشتغال این مجتمع را به ۷۵۰ تن به طور مستقیم افزایش می‌دهد.
این مجتمع در شهرک صنعتی ویان ساخته شده است.

بهره‌برداری از شرکت فروسیلیس آذرخش
شرکت آهن و سیلیس آذرخش با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهوری در شهرک صنعتی جوکار ملایر بهره‌برداری شد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آهن و سیلیس آذرخش در حاشیه بهره‌برداری گفت: این طرح بزرگ صنعتی سالانه قادر به تولید ۱۲ هزار تن فروسیلیس است.محسن طوبایی، میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح را ۷۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این طرح صنعتی، زمینه اشتغال برای ۱۳۰ تن را مهیا کرده است.
طوبایی درباره آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه این شرکت که به زودی آغاز می‌شود، گفت: در طرح توسعه این شرکت، سرمایه‌گذاری حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل شرکت آهن و سیلیس آذرخش، ظرفیت تولید این واحد صنعتی را ۲۰ هزار تن در سال و ارزش ماشین‌آلات آن را ۵۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
طوبایی ادامه داد: این واحد در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع ساخته می‌شود و زمینه اشتغال ۱۳۰ تن را نیز ایجاد می‌کند. سالانه بیش از ۳۶ هزار تن فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار ملایر تولید می‌شود.

بهره‌برداری از طرح توسعه فروسیلیس غرب پارس ملایر
با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهوری، طرح توسعه شرکت فروسیلیس غرب پارس در شهرک صنعتی جوکار ملایر به بهره‌برداری رسید.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت فروسیلیس غرب پارس در حاشیه بهره‌برداری از این طرح، اظهار کرد: طرح توسعه این شرکت با اعتباری حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی جوکار اجرا شد.
سید محمدباقر میرابوالفتحی، ظرفیت تولید سالانه این شرکت را ۱۲ هزار تن فروسیلیس عنوان کرد و افزود: این واحد صنعتی برای ۱۵۰ تن اشتغال ایجاد کرده است.
وی ارزش ماشین‌آلات خارجی این واحد صنعتی را ۳.۲ میلیون یورو و ارزش داخلی آن را ۱۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: طرح توسعه شرکت فروسیلیس غرب پارس در زمینی به مساحت ۲۸ هزار متر مربع و زیربنای ۷ هزار متر مربع اجرا شده است.
میرابوالفتحی گفت: شرکت فروسیلیس غرب پارس، نخستین واحد فرآوری سیلیس در شهرک صنعتی جوکار بود که سال ۹۳ با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۳۰ تن با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهوری شروع به تولید کرد.
مدیرعامل شرکت فروسیلیس غرب پارس ادامه داد: این واحد در مجموع در هر ۲ فاز قادر به تولید ۲۴ هزار تن فروسیلیسیوم است که در ۴ ماه نخست امسال یک میلیون دلار صادرات داشتیم.
میرابوالفتحی، این شرکت را زیر مجموعه میدکو دانست و گفت: درحال‌حاضر در ۲ واحد صنعتی شرکت فروسیلیس غرب پارس بیش از ۲۳۰ تن مشغول به فعالیت هستند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه فروسیلیس ماده اولیه شمش منیزیم است، یک واحد ۶ هزار تنی شمش منیزیم را نیز در این مجموعه در دست ساخت داریم.
میرابوالفتحی با بیان اینکه تجهیز کارگاه این طرح، انجام و قرارداد خارجی آن نیز بسته شده است بیان کرد: بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده که پس از بهره‌برداری برای ۱۳۰ تن اشتغال ایجاد می‌کند.
با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، ۲ طرح صنعتی فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار ملایر، بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۲ طرح نیز آغاز شد. درحال‌حاضر ۳۶ هزار تن فروسیلیس از سوی ۳واحد صنعتی در شهرک صنعتی جوکار تولید می‌شود. این شهرستان دارای ۷ شهرک و ناحیه صنعتی است که شهرک صنعتی جوکار در راستای استقرار واحدهای تولید فروسیلیس از سال ۹۲ شروع به فعالیت کرده و در ۲۰ کیلومتری شهر ملایر قرار دارد.