خراسان جنوبی، خانه بنتونیت ایران است

به نقل از ایسنا، جواد اشرفی، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رشد تولید و توسعه اقتصادی دانش بنیان در زنجیره ارزش بنتونیت که در بیرجند برگزار شد، خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد ماده معدنی بنتونیت کشور متعلق به استان خراسان جنوبی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری،وی با بیان اینکه معادن بنتونیت ۱۹ درصد ذخایر معدنی استان را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: میزان ذخایر معادن بنتونیت خراسان جنوبی بیش از یک میلیون تن برآورد شده است.

معاون استاندار با اشاره به وجود ۱۳۷ معدن بنتوینت فعال در استان، اظهار داشت: شهرستان سرایان با بیش از ۲۰۰ محدوده ثبت شده ، خاستگاه بنتونیت کشور است.

اشرفی ادامه داد: با توجه به ذخایر غنی بنتونیت در خراسان جنوبی و به ویژه شهرستان سرایان، برای سرمایه گذاران و ایده پردازان بهره برداری از این پتانسیل عظیم، فرش قرمز پهن می‌کنیم.

وی متذکر شد: در کمیته اشتغال و سرمایه گذاری استان، موضوع ایجاد شهرک تخصصی بنتونیت در شهرستان سرایان مطرح شده و به زودی این موضوع عملیاتی می شود.

معاون استاندار تأکید کرد: تا زمانی که واحدهای تولیدی استان به مواد اولیه نیاز داشته باشند از خروج این مواد از خراسان جنوبی جلوگیری می کنیم.

اشرفی با اشاره به اینکه کشاورزی، معدن و گوهرسنگ‌ها اولویت زنجیره‌های ارزش در استان می باشند، گفت: ثروت چیزی جز تولید نیست و تولیدی قابلیت رقابت بیشتر را دارد که دانش بنیان باشد.