درخواست نمایندگان شیراز از ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری بیشتر در معادن فارس

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی توسعه صنایع و معادن استان فارس که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار شد، افزود: رتبه فارس از نظر آمار اشتغال واحدهای صنعتی مرتبط با معدن، رتبه خوبی نیست.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقشی که بخش معدن در اقتصاد دارد و محدودیت های پیش بینی آمده برای توسعه فعالیت های نفتی نیاز کشور به سمتی می‌رود تا ما از ظرفیت معدن بیشتر استفاده کنیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: استان فارس رتبه بسیار خوبی در زمینه ذخایر معدنی در کشور دارد که انتظار داریم متناسب با همین رتبه سرمایه گذاری لازم صورت بگیرد.
قادری افزود: ایمیدرو متناسب با سرمایه گذاری که در سایر استانها انجام داده است اهتمام لازم را در بحث سرمایه گذاری در استان فارس نداشته است.
وی بیان کرد:  انتظار داریم در پروژه های فولادی در نی ریز و خرامه ایمیدرو سرمایه‌گذاری‌ها را تکمیل کند.
وی ادامه داد: در بحث نیکل استان فارس وضعیت بسیار خوبی در کشور دارد انتظار است در این زمینه نیز سرمایه گذاری های صورت بگیرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث دولومیت، مس و معادن خاک نسوز نیز باید به ظرفیت های استان بیشتر توجه و عقب افتادگی هایی که ایمیدرو در بحث سرمایه گذاری استان فارس دارد جبران شود.
علیرضا پاک فطرت دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: باید وقت بیشتری روی فرآوری های معادن استان فارس گذاشته شود تا نقدینگی سرمایه گذاران به این سمت بیاید تا خام فروشی نداشته باشیم.
وی افزود: همچنین باید در برداشت از معادن از تجهیزات و ماشین آلات سنتی اجتناب شود و به سمت استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مدرن حرکت کنیم.
ابراهیم عزیزی دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم ورود بیشتر ایمیدرو به بحث سرمایه گذاری در فارس برای جبران عقب ماندگی های گذشته گفت: در استان فارس تنوع معادن را شاهد هستیم که باید با تغییر رویکرد از این ظرفیت استفاده شود.
وی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات معادن استان فارس کمبود منابع، عدم جذب سرمایه گذار به معنای واقعی و عدم تامین امنیت سرمایه گذاری است.