درخواست ۳۰ واحد صنعتی سمنان در سامانه تسهیل و رفع موانع تولید ثبت شد

سمنان- ایرنا- معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به آغاز به کار سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: درخواست ۳۰ واحد صنعتی استان در این سامانه در سال «تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» ثبت شد.

به گزارش ایرنا، فرامرز محبوبی روز چهارشنبه با ارائه گزارشی از فعالیت سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به رسانه ها بیان کرد: از زمان آغاز فعالیت سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان، تعداد ۳۰ واحد تولیدی مشکل دار در این سامانه نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کردند که ۱۸ درخواست در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفت و در جهت رفع موانع تولید تصمیماتی از سوی اعضا اتخاذ شد و ۱۲ درخواست نیز در دست بررسی است.

وی گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده است ، به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و رفع موانع پیش روی بنگاه های تولیدی ، سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان همزمان با سراسر کشور در استان راه اندازی شد.

وی افزود: کلیه درخواست های واحدهای تولیدی مرتبط با کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به غیر از تقاضاهای مرتبط با تسهیلاتی که فرایند اختصاصی خود را در سامانه بهین یاب و هماهنگ دارند، باید از طریق این سامانه به نشانی اینترنتی https://tashil.stsm.ir/ پذیرش و دریافت شوند و بررسی درخواست ها توسط دستگاه های اجرایی نیز از طریق فرایند کاری تعریف شده در سامانه هماهنگ صورت پذیرد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: کلیه هماهنگی های لازم از جمله برگزاری دوره های آموزشی و ایجاد دسترسی بر روی سامانه برای نمایندگان دستگاه های اجرایی استان صورت گرفت و آمادگی لازم برای پذیرش درخواست متقاضیان و بررسی درخواست ها در سامانه و عملیاتی شدن سامانه ایجاد شد.

وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از بلاتکلیفی و سردرگمی متقاضیان برای ثبت درخواست خود در سامانه و رفع موانع احتمالی ، دبیرخانه کارگروه در استان با استفاده از ظرفیت “مراکز شبانه روزی فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری در استان ” نسبت به راهنمایی و ثبت درخواست متقاضی در سامانه اقدام می نماید تا هیچ درخواستی بدون ثبت در سامانه در کارگروه مطرح و تصمیم گیری نشود.

طبق آمارها، ۷۶ هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان سرمایه‌گذاری انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است.