راهکارهای پنج گانه رییس اتاق تهران برای تسهیل تولید

مسعود خوانساری از اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد افزایش اعتبار ثبت سفارش از سه به ۶ ماه قدردانی کرد و تمدید اعتبار ثبت‌سفارش‌ها برای «واحدهای تولیدی» به مدت ۶ ماه دیگر بدون دریافت کارمزد را خواستار شد.
وی از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست مواد اولیه و ماشین‌آلات موردنیاز واحدهای تولیدی کشور که به دلایل مختلف در گمرک ها متوقف شده و فاقد ثبت‌سفارش است، با قید فوریت ترخیص شود.
دیگر راهکار پیشنهاد شده، امکان ثبت‌سفارش برای مواد اولیه همه واحدهای تولیدی با انتخاب گزینه بدون انتقال ارز و تا سقف یکصد هزار یورو متناسب با پروانه بهره‌برداری این واحدهای تولیدی است.
خوانساری مساعدت هر چه بیشتر دستگاه‌های نظارتی دولتی و اجرایی برای ترخیص محموله‌های وارداتی خطوط تولید کارخانه‌های کشور را خواستار شد.
رییس اتاق تهران همچنین تسهیل در فرآیند ورود موقت مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی را خواستار شد که برای تهیه کالای نهایی و صادارت مجدد انجام می‌گیرد.
خوانساری پیشنهاد کرد که با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران، فرآیند صدور مجوزهای این بخش به ۲۴ ساعت کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، حمایت از خودکفایی در تولید کالاهای راهبردی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.
پس از آن، سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال ۱۳۹۶ نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال ۱۳۹۷ را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.