رشد ۲۱ درصدی ارزش مبادلات مواد معدنی و فلزی در بورس کالا

بورس کالای ایران به تازگی گزارش عملکرد سال ۹۵ را منتشر کرده از رشد ۲۱ درصدی ارزش مبادلات مواد معدنی و فلزی خبر داد.

از بورس کالای ایران در سال ۹۵ مبادله بیش از ۹ میلیون تن کالای خام (کامودیتی) به ارزش ۱۵۵هزار میلیارد ریال در بخش مواد فلزی و معدنی انجام شد که ارزش این مبادلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۲۱.۶ درصدی است.
طی مدت مذکور در بخش مواد معدنی و فلزی در گروه های مختلفی همچون سنگ آهن، آلومینیوم، فولاد، شمش روی، شمش طلا، مس، سیمان، کنسانتره فلزات گرانبها، سولفور مولیبدنوم و کک متالورژی مبادلات انجام شد.
در بخش فولاد بیش از ۶ میلیون و ۹۶۸ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۱۷ هزار میلیارد ریال مبادله شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۴.۲ درصدی و ۲۷ درصدی به ترتیب در حجم و ارزش مبادلات بود.
همچنین بیش از ۱۱۱هزار تن آلومینیوم، یک هزار و ۴۹۰ تن شمش روی، ۲۶۱ هزار تن مس، ۱۲۶ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۶ هزار و ۴۰ تن سولفور مولیبدنوم، هشت هزار و ۵۰۰ تن کک متالورژی، ۲ میلیون و ۳۰ هزار تن سنگ آهن و ۵ هزار و ۵۰۰ تن سیمان مبادله شد.
طی این مدت، ۶۲۰ کیلوگرم شمش طلا نیز مبادله شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ شاهد رشد ۳ درصدی حجم و ۱۹ درصدی در ارزش مبادلات بود.
به طور کلی مبادله بیش از ۳۳ میلیون تن کالای خام به ارزش ۸۱۷میلیارد ریال طی مدت مذکور در بورس کالای ایران انجام شد که حاکی از رشد ۲۶ درصدی و ۷۳ درصدی به ترتیب در حجم و ارزش مبادلات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.