روان‌سازی قوانین بخش معدن با هدف حضور سرمایه‌گذاران خارجی

مشاور خانه معدن ایران گفت: عمده‌ترین کاری که امسال باید در مجلس شورای اسلامی در بخش معادن انجام شود روان‌سازی قوانین با هدف حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بخش معدن وصنایع معدنی است.
شهناز نوایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز بیان کرد: امسال بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی، سازندگان دستگاه‌های پیشرفته معدنی و نیروهای کارآ مد از کشورهای مختلف به ایران آمده‌اند تا از نزدیک با معادن و صنایع معدنی کشور آ شنا شده و از نیازهای آ نها مطلع شوند.
وی افزود: در همین راستا هفته گذشته، مدیرانی از آلمان در همایشی مشترک با بخش خصوصی شرکت کرده و قردادهایی منعقد کردند تا بتوانند همکاری‌هایی در زمینه معدن و صنایع معدنی با ایران داشته باشند.
نوایی خاطر نشان کرد: گروهی نیز از هلند و روسیه آمده و جلساتی در خانه معدن ایران برگزار کردند تا بیشتر با شرکت‌های ایرانی آشنا شوند و همکارهای متقابلی داشته باشند.
این کارشناس و مشاور خانه معدن تصریح کرد: باید هر چه زودتر با هدف حضور پر رنگ سرمایه‌گذاران خارجی قوانین شفاف شود تا سازندگان و سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در ایران از خود اشتیاق نشان دهند.
وی تاکید کرد: امسال باید با کمک مسوولان و مجلس در کوتاهترین زمان ممکن قوانین موجود اصلاح و شفاف‌سازی شود تا بتوانیم گام‌های مهمی در این حوزه برداریم.
نوایی در خصوص برنامه‌های امسال بخش معدن و صنایع معدنی بیان کرد: امسال دوازدهمین دوره نمایشگاه معدن و صنایع معدنی در آبان ماه به مدت ۴ روز برگزار خواهد شد همچنین کنگره بین‌المللی برگزار می‌شود که از سایر کشورها برای حضور در این کنگره دعوت به عمل آمده است.
وی عنوان کرد: برای حمایت از قوانین و دستورالعمل‌ها باید کمک‌های فراوانی از این بخش انجام شود همچنین لازم اسا ایمیدرو و وزیر صنعت و معدن و تجارت نیز نظارت کاملی روی این مسئله اعمال کنند تا مشکلی در این رابطه وجود نداشته باشد.
نوایی گفت: البته آموزش قوانین به بهره برداران و آگاهی آنها از حق و حقوق خود آ غاز شده است چرا که نیاز مبرمی وجود دارد این گروه از قوانین و مقرارات مربوط به خود مطلع باشند.