ضرورت تامین ماشین آلات برای توسعه و تجهیز معادن کشور

تامین ماشین آلات برای توسعه و تجهیز معادن از اهمیت بسزایی برخوردار است و می توانیم با روش‌های سرمایه گذاری مختلف چالش تامین تجهیزات و ماشین آلات معادن را برطرف کنیم.

او افزود: یکی از روش‌های سرمایه گذاری مشترک میان گروه‌هایی است که در یک زمینه شغلی معدن تخصص دارند.

او افزود: سرمایه‌گذاری و فاینانس یکی از راهکارهای مهم برای تامین مالی در راستای تجهیزات معادن است که می تواند شرایط را برای سرمایه گذاری در خارج از کشور فراهم کند.

مشاور هلدینگ میدکو ادامه داد: بنابراین لزوم برنامه بلندمدت در بخش تامین تجهیزات یکی از ضرورت های قابل توجه در بخش ماشین آلات معدنی است.

به گفته وی، با مجموعه تجهیزات می‌توان مشکلات بخش معدن را در حوزه ماشین آلات حمل و نقل و ماشین آلات در حوزه اکتشاف و استخراج را برطرف کنیم که البته به دلیل سیستم اداری و مقررات گمرکی نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصولی هستیم.

او با تاکید بر اینکه در تولید ماشین‌آلات در داخل کشور باید به صرفه بودن اقتصادی آن مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: یکی از نکات حائز اهمیت آن است که به رغم داشتن پتانسیل شرکت های داخلی برای تولید ماشین آلات معدنی باید بدانیم که تامین قطعات باید توجیه و صرفه اقتصادی داشته باشد بنابراین می‌توانیم از تجهیزات کوچک تر برای تامین نیاز بخش معدن گام برداریم و به تدریج عملکرد خود را در این حوزه توسعه دهیم.

اشرف سمنانی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که ما کشور معدنی هستیم باید گام‌های کوچک و بزرگ را در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای این بخش در دستور کار قرار دهیم.