طرح احیای معادن کوچک مقیاس از تعطیلی معادن جلوگیری می‌کند

شهناز نوایی در ارتباط با سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با روند ابطال پروانه های بهره برداری معادن راکد به بیرونیت گفت: مسوولان باید شرایط کرونایی و اعمال تحریم های ظالمانه در چندسال اخیر را در نظر بگیرند و با توجه به این موارد راکد شدن برخی از معادن کشور را ریشه یابی کنند.
وی ادامه داد: بر همین اساس اگر معادنی باشند که دولت بتواند به بازفعال شدن آنها کمک کند باید هرچه سریعتر در این خصوص اقدام شود.
دبیر اتحادیه حفاران غیرنفتی کشور تصریح کرد: ابطال پروانه های بهره برداری معادن راکد سیاست خوبی نیست و در سالهایی که خودم هم در خانه معدن مسئولیت داشتم قبل از ابطال پروانه فعالیت با فعالان معدنی جلسه می گذاشتیم و سعی در حل مسائل آنها داشتیم.
وی افزود: طرح احداث معادن کوچک مقیاس، طرح مهم و مفیدی است که می تواند در حوزه معادن راکد اجرا شود.
نوایی با بیان اینکه طرح احداث معادن کوچک مقیاس می تواند در همه استان هایی که معادن در آنجا تعطیل شده است، اجرایی شود، گفت: در وهله اول می تواند بازه ۶ ماهه تا یک ساله برای فعالیت دوباره به معادن راکد داد تا دوباره به چرخه بهره برداری برگردند.
وی خاطرنشان کرد: معادن راکد باید بر اساس مسائل و مشکلات آنها دسته بندی شوند تا بتواند راحت تر برای آنها تصمیم گیری شود و در آینده نزدیک با افزایش فعالیت این معادن، حقوق دولتی نیز به خزانه بازگردانده شود.