طرح موضوع اکتشافات ژئوفیزیکی پهنه معدنی D19

کارگروه تعامل معدن و محیط زیست با برگزاری جلسه ای در وزارت صمت، اکتشافات مقدماتی در منطقه حفاظت شده معدنی D19 را در جلسه تخصصی خود بررسی کرد.
طرح موضوع اکتشافات ژئوفیزیکی پهنه معدنی D19

به گزارش شاتا ازمعدن نامه، رئیس خانه معدن ایران گفت: خوشبختانه با تعامل مشترک سازمان حفاظت از محیط زیست، چادرملو و خانه معدن ایران، در جلسه کمیته تعامل معدن و محیط زیست که صبح روز یکشنبه ۲۸ مرداد ماه در وزارت صمت برگزار شد، موضوع صدور مجوز برای اکتشافات مقدماتی (صرفا ژئوفیزکی) برای شناخت ساختار زمین شناسی منطقه در محدوده D19 مطرح و مقرر شد تا تصمیم نهایی تحت شرایط خاص در رابطه با این محدوده، در کمیته تعامل معدن و محیط زیست که با حضور معاونان وزارت صمت و محیط زیست برگزار می شود این موضوع بررسی شود.
محمدرضا بهرامن گفت: با توجه به اتمام ذخایر معدن کنونی چادرملو تا ۶ سال آینده و سرمایه گذاری های عظیم صورت گرفته برای ایجاد حلقه ارزش افزوده تا شمش فولاد، نیاز بود تا منطقه یکبار دیگر از نظر اکتشافی مورد بازبینی قرار گیرد و ذخایر سنگ آهن آن شناسایی شود.
وی افزود: بر اساس اکتشافات پایه ای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، احتمال وجود ذخایر غنی در محدوده D19 بسیار بالاست از این رو، با توجه به درک متقابلی که میان سازمان محیط زیست و بخش معدن به وجود آمده، مجوز انجام اکتشافات مقدماتی در این منطقه صادر خواهد شد تا چادرملو بتواند به میزان دقیق سنگ آهن موجود در این منطقه دست یابد.
بهرامن گفت: دولت دوازدهم و بخش معدن به درک مشترکی رسیده اند و سعی دارند با توجه به دغدغه های کلان ملی مسائل را حل و فصل کرده تا هم معادن فعال شوند و هم اینکه محیط زیست و حیات وحش ما کمترین آسیب را به خود ببیند.