پیش بینی سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیاردی در سربیشه

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از پیش بینی سرمایه گذاری ۲۳۶ میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شاتا، داود شهرکی در بیست و یکمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی ، با بیان این مطلب افزود: تحقق سرمایه گذاری ۲۳۶ میلیارد ریالی از طریق تکمیل طرح های صنعتی، معدنی و تجاری در حال اجرا در سال های ۹۶ و ۹۷ در شهرستان سربیشه صورت خواهد گرفت که این امر تحقق اشتغال مستقیم برای ۱۲۰ نفر را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به انجام مطالعات ژئو فیزیک هوایی در شهرستان سربیشه تصریح کرد: بیش از ۳ هزار کیلومتر مربع از کل عملیات ژئوفیزیک هوایی استان خراسان جنوبی، در این شهرستان انجام شده است که با توجه به پایان برداشت هوایی، پس از پردازش اطلاعات نتایج آن به استان اعلام خواهد شد تا زمینه سرمایه گذاری در حوزه معدن برای سرمایه گذاران تسهیل شود.

شهرکی ادامه داد: همچنین مطالعات اکتشافی بر روی ۹۰۰ کیلومتر مربع پهنه معدنی در این شهرستان صورت گرفته است که در مرحله ارایه گزارش نهایی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به ثبت جهانی دو برند جغرافیایی فرش دستباف مود و همچنین قهستان گفت: حدود ۳ هزار بافنده در شهرستان سربیشه شناسایی شده است که در صورت تامین منابع مالی لازم ظرفیت تولید سالانه ۹ هزار متر مربع محیا خواهد بود.

وی تصریح کرد: احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده یا تملک شده توسط بانک ها، تامین منابع مالی واحدهای تولیدی (سرمایه در گردش- بازسازی و نوسازی) و توسعه و حمایت از صنعت فرش دستباف و مشاغل خانگی پشتیبان شهرستان از طریق تامین منابع مالی از مهمترین برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه این شهرستان است.

شهرکی افزود: تحقق اشتغال ۱۱۷ نفر ، توسعه فعالیت های معدنی و ایجاد واحدهای صنایع معدنی، تکمیل زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی ، شناسایی طرح های و فرصت های سرمایه گذاری پیشنهادی صنعتی و معدنی از دیگر اقدامات و برنامه های شهرستان سربیشه در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.