کاهش بودجه ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی در لایحه بودجه ۹۶

مشاور کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۶ اظهار کرد: بودجه سال ۹۶ براساس این لایحه ۳۱۰ میلیارد دلار است.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، علی غنی‌زاده ضرغامی در جلسه امروز کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران افزود: در برآورد اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برحسب فصول بودجه ۹۵ و لایحه بودجه ۹۶، امور اقتصادی با افزایش ۲۱ درصدی مواجه است اما در حوزه امور اقتصادی، فصل صنعت و معدن کاهشی ۹ درصدی داشته در حالی که فصل کشاورزی رشدی ۷۰ درصد داشته‌ است.

وی با اشاره به بودجه ایمیدرو تصریح کرد: بودجه این سازمان کاهشی ۶ درصدی در لایحه بودجه ۹۶ داشته است.

به گفته مشاور کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، میزان بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران نیز در این لایحه کاهشی ۸ درصدی داشته است.

وی با اشاره به میزان حفاری از ابتدای فعالیت‌های معدنی در ایران تا به امروز گفت: از آغاز فعالیت‌های معدنی در ایران تا به امروز ۳ میلیون متر کار اکتشافی انجام شده در حالی که در کشورهای معدنی دنیا سالانه ۴ میلیون متر کار اکتشافی انجام می‌شود.

غنی‌زاده ضرغامی معتقد است: ‌بودجه در بخش معدن و صنایع معدنی نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

وی در پایان متن نامه به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را برای اعضای کمیسیون قرائت کرد تا پس از اخذ نظرات کارشناسی موارد دیگری به آن اضافه شود.