یکپارچگی فرآیندی و سازمانی عامل موفقیت میدکو است

اشرف سمنانی، مشاور مدیرعامل هلدینگ میدکو در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی فلزات آنلاین به درنظر گرفتن هرگونه شرایط نامساعد در تعریف پروژه‌های مدیکو اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در تعریف طرح‌های توسعه‌ای هلدینگ میدکو از ابتدا انواع مشکلات درنظر گرفته شده بود و پروژه‌ها به‌گونه‌ای تعریف شدند که آسیب‌پذیر نباشند و همین امر نیز سبب شده تا در شرایط فعلی نیز این شرکت با قدرت بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

مشاور مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، در ادامه به نحوه تدوین استراتژی‌های این شرکت اشاره کرد و درنظر گرفتن پارامترهایی همچون تکمیل زنجیره تولید محصول و یکپارچه‌سازی، به‌حداقل رساندن مصرف انرژی، تمرکز برروی کاهش هزینه‌های تولید محصول، تولید محصول با پتانسیل صادرات، تمرکز برروی تولید محصول باکیفیت و…. را عامل افزایش توان رقابتی این شرکت و موفقیت آن دانست.

اشرف سمنانی در ادامه گفت: اغلب سرمایه‌گذاری‌های پروژه‌های این هلدینگ در سال‌های قبل صورت گرفته و درحال حاضر این شرکت در انتهای زنجیره تولید و در مرحله بهره برداری از پروژه‌های خود قرار دارد. وی افزود: از ۳۵ طرح این شرکت ۲۷ طرح به اتمام رسیده است.

وی افزود: در زمینه زنجیره فولاد، خوشبختانه میدکو معدن، کنسانتره و گندله را دارد و اولین محصول فولاد این مجموعه در شرکت فولاد سیرجان ایرانیان نیز از ماه آتی وارد بازار خواهد شد و بدین ترتیب زنجیره تولید فولاد این شرکت تکمیل خواهد شد. همچنین طرح بعدی فولاد هلدینگ میدکو یعنی فولاد زرند نیز تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید. فولاد بوتیای ایرانیان نیز آخرین  پروژه این مجموعه بوده که دیرتر از سایر پروژه‌ها آغاز شده و باسرعت خوبی درحال پیشرفت بوده و تا پایان سال آتی تکمیل خواهد شد.

مشاور مدیرعامل هلدینگ میدکو در ادامه به افتتاح پروژه‌هایی در زمینه مس و پروژه‌های زیربنایی شرکت تا پایان سال جاری اشاره کرد. وی در ادامه به تکمیل زنجیره تولید مس در این شرکت اشاره کرد و این تکمیل زنجیره را گامی مهم در موفقیت شرکت در تولید محصولات مس دانست.

اشرف سمنانی در ادامه گفت: هلدینگ میدکو علاوه بر تکمیل زنجیره تولید، در شرکت نیز زنجیره کاملی دارد که شامل شرکت مهندسی، اکتشافی، ساختمانی، تحقیقاتی، دانش محور، بازرگانی و… می‌شود. درواقع میدکو یکپارچگی فرآیندی و سازمانی دارد و همین امر زمینه موفقیت هرچه بیشتر این شرکت را فراهم کرده است.