۲۰ درصد اکتشافات کرمان توسط بخش خصوصی انجام می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: ۲۰ درصد از سطوح اکتشافی استان کرمان به کمک بخش خصوصی در حال انجام است.

به گزارش ماین نیوز، محمود سلطانی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار داشت: پایش واحدهای صنعتی از دو سال قبل آغاز و یک‌هزار و ۵۲۰ واحد شناسایی شد.

وی افزود: در حوزه شمال استان کرمان در مجموع ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال داریم که پیش‌بینی برای راه‌اندازی آنها ۹۰۰ تا یک‌هزار میلیارد تومان است.

سلطانی‌زاده ادامه داد: در راستای کمک به واحدهای نیمه‌فعال و راکد برای کرمان ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان مصوب شده و ۲ هزار و ۱۹۸ نفر را مشغول به کار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان نیمه اول تیرماه کل ۴۰۰ میلیارد تومان را برای رفع مشکل واحدهای صنعتی استان کرمان هزینه می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در حوزه شمال استان کرمان ۱۴۱ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد داریم که نیازمند ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار هستند.

سلطانی‌زاده بیان داشت: از مجموع ۳۶ طرح ملی کشور، سه طرح گندله‌سازی گل‌گهر، گندله‌سازی میدکو و شمش میدکو در استان کرمان است که آذر ماه به بهره‌برداری می‌رسند.

وی عنوان کرد: کرمان تنها استانی است که با کمک بخش خصوصی توانسته ۲۰ درصد از سطح قابل اکتشاف را زیر اکتشاف ببرد.