همکاری ایمیدرو با ۵۰ شرکت دانش بنیان برای رفع نیازهای فناورانه/ سرمایه گذاری ۱۷۴۰۰ میلیارد ریالی در توسعه فناوری ها

به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، فرهاد فرشاد به مناسبت دهه مبارک فجر با ارایه گزارش عملکرد این مدیریت در حوزه دانش، گفت: ایمیدرو با تعیین نیازهای فناورانه شرکت های زیرمجموعه و تلفیق آنها در ۱۰ محور دارای اولویت پژوهشی، بستر همکاری شرکت های دانش بنیان را فراهم کرده است.
وی افزود: این همکاری در سطوح مختلف شامل «قراردادهای منعقده»، «در دست بررسی برای انعقاد قرارداد» و نیز «تبادل اطلاعات برای ارایه پیشنهادات فنی» است.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به برخی از طرح های توسعه فناورانه با قابلیت اجرا به صورت مشترک، گفت: استحصال عناصر ارزشمند از باطله‌های معدن و صنایع معدنی، افزایش عیار مواد معدنی کم عیار هماتیتی و تولید انواع آلیاژهای خاص، از جمله این طرح هاست.

سرمایه گذاری در توسعه فناوری

وی ادامه داد: برآورد سرمایه گذاری ها در ستاد ایمیدرو و شرکت های تابعه و وابسته در راستای توسعه فناوری در زنجیره تولید بخش معدن و صنایع معدنی از سال ۱۴۰۱ تاکنون، ۱۷ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال است.


برگزاری ۲۸۹ دوره برای ستاد ایمیدرو و واحدهای تابعه

فرشاد با اشاره به عملکرد این حوزه در ۹ ماهه ۱۴۰۲ تصریح کرد: این سازمان در سال جاری، اجرای هفت طرح پژوهشی، حمایت از ۳ فقره همایش و کتاب و برگزاری ۲۸۹ دوره برای همکاران ستاد ایمیدرو و واحدهای تابعه (۷۷۲۲ نفر دوره و۱۲۰ هزار و ۱۸۱ نفر ساعت) را انجام داده است.

وی افزود: این دوره ها شامل اکتشاف، امنیت اطلاعات، آموزش و توسعه یادگیری، برنامه ریزی، نظارت و مدیریت عملکرد، بهداشت، ایمنی و محیط زیست، بهره وری، بودجه، پژوهش، حقوقی و قراردادها، مالی و سرمایه گذاری، مدیریت دانش، مدیریت کیفیت، معدن و صنایع معدنی، منابع انسانی و غیره بود.