کاهش ۲.۴درصدی تولید معادن مس جهان

میزان تولید معادن مس شرکت های جهان طی ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۷، ۲.۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) حاکیست: تولیدکنندگان معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان نوامبر سال ۲۰۱۷، ۱۸ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۰۰ تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۸ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۴۰۰ تن بود.

از این میزان، ۱۰ میلیون و ۲۸ هزار و ۸۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۵۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۷۵۳ هزار و ۱۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۰۰ تن «اروپا» و ۸۹۱ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

تولیدکنندگان جهانی مس ۲۱ میلیون و ۴۰۴ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم طی مدت مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی، ۲۱ میلیون و ۳۲۱ هزار تن بود.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۲ میلیون و ۱۲۴ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی (۲۱ میلیون و ۴۲۱ هزار تن)، حاکی از رشد ۳.۳ درصدی است.

رشد بیش از ۲۰ درصدی قیمت مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس به دلایلی نظیر تضعیف دلار، کاهش موجودی انبارها (حدود ۳۰ درصد طی ماه های اخیر) و کمبود عرضه جهانی، به حدود ۶۹۰۰ دلار در تن رسیده است.